אחרי מרוקו

ג'ארד קושנר: "הסכם בין ישראל לסעודיה הוא רק ענין של זמן"

אחרי בחריין ואיחוד האמירויות, והערב מרוקו, מבשר חתנו היהודי של טראמפ כי גם ערב הסעודית בדרכה לכונן יחסים עם ישראל • וגם: המל"טים המתקדמים שיימכרו למרוקו (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מלך סעודיה מארח את טראמפ (צילום: שילה קרייג, הבית הלבן)

יועצו המיוחד וחתנו היהודי של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, אומר הערב (חמישי), לאחר חשיפת ההסכם לחידוש היחסים בין ישראל למרוקו, כי "הסכם עם סעודיה הוא רק עניין של זמן".

את הדברים אמר קושנר בתדרוך שנערך בבית הלבן, על ההסכם עם מרוקו, לגביו פירט כי יכלול חידוש קשרים רשמי בינה לבין ישראל, טיסות ישירות ובעתיד גם שגרירויות הדדיות.

באשר לתמורה האפשרית שתקבל, מלבד ההכרה האמריקנית המדווחת בריבונותה על הסהרה המערבית, בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי ממשל טראמפ מקדם מכירה של לפחות ארבעה מל"טים מתקדמים למרוקו.

כמה ממדינות ערב, שכבר מקיימות יחסים מדיניים, חמים או קרים, עם ישראל, בירכו על ההסכם המסתמן עם מרוקו.

מלך בחריין, חמד בן עיסא, אמר כי "ההכרזה של מרוקו על תחילת שיחות ויחסים רשמיים בינה לבין מדינת ישראל, תחזק את הסיכוי לשלום, יציבות ושגשוג באזור".

יורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, אמר כי מדובר ב"צעד ריבוני שתורם לחיזוק השאיפה המשותפת שלנו ליציבות, שגשוג ושלום צודק ומתמשך באזור", ונשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ציין כי "מדובר בנדבך נוסף שמחזק את הכוחות המתונים במזרח התיכון, וצעד חשוב שיוסף ליציבות ולשיתוף הפעולה באזור כולו".

נתניהו על ההסכם עם מרוקו, הערב (צילום: לע"מ)

כזכור, מוקדם יותר היום הודיע נשיא ארצות הברית היוצא כי ישראל ומרוקו סיכמו על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים, וכינה זאת בטוויטר כ"פריצת דרך היסטורית נוספת", אחרי 'הסכמי אברהם' שקידם בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין.

סוכנות הידיעות הרשמית של מרוקו דיווחה, כי המלך מוחמד השישי ערך היום שיחה טלפונית עם הנשיא טראמפ, במהלכה עדכן אותו טראמפ כי הוציא צו נשיאותי, בעל תוקף חוקי מדיני ומיידי, ובו בפעם הראשונה בהיסטוריה מכירה ארה"ב בריבונות הממלכה המרוקנית על כל אזור הסהרה המערבית - זאת כנספח עיקרי להסכם עם ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנאום שנשא לפני הדלקת נרות חנוכה בכותל המערבי, לצד שגריר ארה"ב דייויד פרידמן, אמר: "תמיד האמנתי ופעלתי לשלום הזה - שעכשיו מתממש. תודה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, על כל מה שהוא עשה ועושה לטובת עם ישראל ומדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר