מתיחות במפרץ הפרסי

האמריקאים במפגן כוח צבאי מול האיראנים, מחשש למתקפה

שני מפציצי B-52 של ארה"ב, שיכולים לשאת גם פצצות גרעיניות, ערכו תמרונים באזור המפרץ, במה שמתפרש כמפגן כוח מול האיראנים, זאת כדי להרתיע אותם מתקיפה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפציץ מסוג B52 (צילום: שאטרסטוק)

לטראמפ נשאר כחודש בלבד בבית הלבן ובינתיים המתיחות הצבאית בין כוחות ארצות הברית במפרץ הפרסי והאיראנים גוברת. היום (חמישי), שני מפציצים של צבא ארה"ב מדגם B-52 ערכו תמרונים באזור המפרץ, במה שמתפרש כמפגן כוח מול האיראנים. מדובר במטוסים לא שגרתיים באזור, שיכולים גם לשאת פצצות גרעיניות.

מפקד צבא ארצות הברית במזרח התיכון, גנרל פרנק מקנזי, אמר, כי "היכולת להטיס מפציצים אסטרטגיים חצי עולם במשימה רצופה ולשלבם במהירות עם שותפים רבים באזור ממחישה את היחסים הקרובים שלנו ואת המחויבות שלנו לביטחון וליציבות באזור".

לדבריו של מקנזי, "אנחנו לא מחפשים עימות, אבל עלינו להישאר דרוכים ומחויבים להגיב לכל תרחיש או להתנגד לכל תוקפנות".

על פי הפרשנים, האמריקאים רוצים להראות כי למרות צמצום הכוחות בעיראק ובאפגניסטן ועזיבתה הקרובה של נושאת המטוסים נימיץ את האזור הם לא מתכוונים לעזוב לחלוטין ובטח שלא לאפשר לאיראנים לבצע פעולות צבאיות כנגד בנות בריתה של ארה"ב.

על פי גורם צבאי בראיון ל'פוליטיקו', צבא ארה"ב נמצא בכוננות מוגברת ומרתק את כוחותיו במזרח התיכון כדי להגיב להתקפה איראנית פוטנציאלית.

על פי אותו גורם, הפנטגון צופה מקרוב ב"אינדיקטורים מטרידים להכנות מתקפות פוטנציאליות של מיליציות איראניות בעיראק".

כזכור, על פי הדיווחים, טראמפ אף שקל מתקפה צבאית על איראן לפני צאתו מהבית הלבן, אם כי דווח שלבסוף הוא נמלך בדעתו והחליט שלא לעשות זאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר