בכפוף לשתי בדיקות

בשורה: מיום שלישי, הבידוד יקוצר ל-10 ימים

על פי הנחיית שר הבריאות, הבידוד הביתי יקוצר לעשרה ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות לנגיף הקורונה; הראשונה עם הכניסה לבידוד והשנייה ביום ה-9 ממועד החשיפה (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

אושר סופית: שר הבריאות הורה היום (ראשון), כי לאור המלצת גרמי המקצוע, זמן הבידוד יקוצר לעשרה ימים בלבד - בכפוף לשתי בדיקות שליליות.

ההנחייה תכנס לתוקף ביום שלישי הקרוב, (15.12.20) בשעה 8:00 בבוקר, זמן הבידוד יקוצר ל-10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות לנגיף קורונה. הראשונה עם הכניסה לבידוד והשנייה ביום ה-9 ממועד החשיפה.

צפו: הפר בידוד והמשיך לעבוד בחנות נוחות (צילום: דוברות המשטרה)

במשרד הבריאות מוסיפים, "חשוב לציין שהפער המינימלי בין הבדיקה הראשונה לבדיקה השניה יהיה לפחות 24 שעות. ניתן להיבדק לקורונה בקופות חולים בקביעת תור וללא הפניית רופא, כמו כן ניתן להיבדק במתחמי היבדק וסע".

שר הפנים, אריה דרעי הוסיף: "אני שמח שעמדתי התקבלה לקיצור תקופת הבידוד, דבר שיתרום לשמירת ההנחיות ושיתוף פעולה של האזרחים להורדת התחלואה. אמשיך לפעול להורדת ימי הבידוד לשבעה ימים בלבד כפי הנהוג במדינות מתקדמות באירופה".

מוקדם יותר היום, פורסם כי חוקרי מרכז המידע הלאומי למאבק בקורונה, טוענים בדו"ח חדש כי השבוע הזה נפתח עם היקף הדבקה גבוה מאוד, ומתריעים כי החיסונים לא צפויים להשפיע על המגפה בישראל עד סוף החורף הנוכחי.

לפי נתוני דו"ח אמ"ן, השבוע נפתח עם ממוצע שבועי של 1,700 מאומתים חדשים ביממה זאת לצד עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות בממוצע שבועי - למרות הגדלת היקף הבדיקות בשבועות האחרונים.

בנוסף, בעולם, התחלואה ממשיכה לשבור שיאים גם באירופה - עם כ-200 אלף נדבקים וכ-5,000 מתים ביממה, וגם בארה"ב - עם כ-250 אלף נדבקים וכ-3,000 מתים ביממה.

מחברי הדו"ח היומי מתריעים כי "לצד אישור החירום שניתן בסוף השבוע לחיסוני הקורונה של חברת פייזר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ותחילת הפצתם בעולם ובארץ, יש לזכור כי החיסונים לא צפויים להשפיע באופן ממשי על מהלך המגפה בישראל עד שלהי החורף הנוכחי".

החוקרים שבים ומזכירים כי "עטייה נכונה, נרחבת ושיטתית של מסכות תקניות, המכסות היטב את הפה והאף, תוביל להפחתה ניכרת של קצב ההדבקה ותצמצם את ממדי התחלואה. עד לתחילת השפעתם הממשית של החיסונים על תמונת ההדבקה הארצית, זהו האמצעי הפשוט, הזול והזמין ביותר לשמירה על שגרת-קורונה".

על רקע חג החנוכה, הם מזכירים "לנקוט יתר זהירות על מנת לשמור על המבוגרים, בדגש על בני הגיל השלישי ועל בעלי מחלות הרקע", וזאת באמצעות אוורור של חללים סגורים "ולהימנע ככל הניתן משירה ואכילה רבי משתתפים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר