'המבדיל' | כל מוצ"ש

מה הקשר בין חנוכה להרמת משקולות • צפו

אלוף ישראל בפאוורליפטינג, אליהו הנקין, הגיע לתוכנית 'המבדיל', כדי לדבר על המשמעות היהודית דווקא, של הרמת משקלים כבדים מאוד והקשר לחג החנוכה • צפו (המבדיל TV)

אליהו הנקין עם זלמן שטוב (צילום: אולפן כיכר)

בסיומם של ימי החנוכה מתארח בתוכנית 'המבדיל', אליהו הנקין, אלוף ישראל בפאוורליפטינג כדי לדבר על המשמעות היהודית דווקא, של הרמת משקלים כבדים מאוד.

פאוורליפטינג הוא ספורט הרמת משקולות בו המתעמל עובד על שלשה תרגילים: דד ליפט (הרמת המוות) - המתעמל מרים משקל מהקרקע עד לאגן (380 קילו בישראל), סקווט - המשקל יושב על כתפי המתעמל, והוא מתיישב וקם, בנצ' פרס - בו המתעמל דוחק את המשקל מן החזה למעלה.

בין סוגי אימוני המשקולות נחשב הפאוורליפטינג לקשה ביותר, בו המתעמלים מגיעים למשקלים הכבדים ביותר בעולם, ודורש השקעה רציפה למשך שנים.

הנקין נוגע בצד הנפשי שבאימון כוח, המביא את המתאמן להשגה גבוהה יותר של המציאות. בשונה מספורט קבוצתי, שם ישנה התייחסות לקהל, ולכיצד הספורטאי נראה, כאן האדם נמצא בתהליך עם עצמו.

דבר נוסף וחשוב הוא היכולת, כלומר, השלב הבא של כל ספורטאי. על מנת להגיע למשקל כבד, עוד ועוד על האדם להיות בפנים, הוא צריך לישון טוב, לאכול טוב, ולצעוד עקב בצד אגודל, אחרת, אין לו שום סיכוי להתקדם. בעולם בו כל כך קל לנו לוותר לעצמנו, ולחיות באשליות ובשקרים שאנחנו מספרים לעצמנו, הספורטאי ניצב מול האמת של עצמו. הוא יכול לוותר ולעזוב, ולאחר מכן לראות את אותם שכן המשיכו.

רמת הפופולאריות של הספורט לדברי הנקין היא כמעט כמו ספורט ריצה, כיוון שיש לאדם צורך נפשי בסיסי להיות חזק מאוד.

"אתה יכול לראות בחור ישיבה שאיננו בתלם, הוא לא טיפש, אבל משהו שם מפריע לו, קח אותו ותביא אותו למצב שבו הוא מאוד חזק בגוף שלו, או חזק בכל תחום אחר - כשהוא נעשה גיבור, ופתאום היכולת שלו לשבת וללמוד שמונה שעות, הופכת להרבה יותר גדולה, כיוון שהוא גילה משהו בתוך הלב שיש רק לו", אומר הנקין.

הנקין שמונע בתחושה של שליחות ערך תחרות ראשונה מסוגה לבחורי ישיבות, שנערכה לפני שנתיים בירושלים. שנה מאוחר יותר נערכה תחרות נוספת, תחרות שנערכה למשתתפים שאינם צורכים סטרואידים שהופכים את הגוף לחזק יותר.

לסיום, הנקין מספר על תלמידים רבים שלו שהשתנו מקצה לקצה, על ידי חיזוק היכולת הנפשית שלהם וחיזוק הגוף, "אתה לא יכול להיות חזק כל כך בנקודה אחת בנפש, ומצד שנים להיות חלש בצד השני".

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וחורף בריא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר