טענותיו נדחו

בנימין פרידמן הורשע: "אדם שיירק על שוטרים, יישא בדין"

התיעוד מזירת האירוע, המוכיח לכאורה כי לא הוא זה שירק על שוטרת, לא עזר היום לבנימין פרידמן: בית המשפט קבע את אשמתו בכך, ובפרקליטות המדינה הביעו סיפוק רב (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תיעוד היריקה על השוטרת (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (ראשון) את בנימין פרידמן מבית שמש, בגין עבירות של תקיפת שוטר, הפרעה לשוטר וסירוב להוראת התפזרות, במהלך הגל הראשון של נגיף הקורונה. למרות טענותיו והתיעוד שלכאורה מוכיח אותן, בכתב האישום מוזכרת גם יריקתו על השוטרת.

כזכור, מעצרו הממושך של החרדי, מחוגי הקיצונים בבית שמש, גרר שורה של הפגנות מחאה סוערות; כעת נדמה כי הפרשה מתקרבת לסיומה.

סגן נשיא בית המשפט, ירון מינטקביץ', הרשיע את פרידמן בכך שב-31.03 הוא השתתף בהתקהלות ליד בית כנסת בבית שמש, בה נטלו חלק עוד עשרות אנשים, שמחו נגד פעילות השוטרים.

"כאשר שוטרים הודיעו למוחים כי מדובר בהתקהלות אסורה וכי קיימת סכנה להדבקה בנגיף, וכי עליהם לעזוב את המקום ולקיים את הוראות משרד הבריאות, התסיס הנאשם מתקהלים נוספים שהיו במקום וקרא להם לא להישמע להוראות השוטרים, ירק על שוטרת, התנגד למעצרו וסירב להזדהות".

בשל כך הוא כאמור הורשע בעבירות המיוחסות לו, תוך שבית המשפט קובע כי "לא ניתן להצדיק יריקה על שוטרת הממלאת את תפקידה, או הטחת קללות קשות בשוטרים וכינויים כ'נאצים'".

"הדברים מקבלים משנה תוקף", הוסיף השופט, "בשים לב לכך שהשוטרים פעלו על מנת למנוע את הפצת נגיף הקורונה בקרב תושבי המקום, וכל מטרתם הייתה לשמור על בריאותם".

בנימין פרידמן בעת מעצרו (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

כזכור, מתיעוד שנחשף בעבר ב'כיכר השבת' עולה לכאורה כי אדם שהסתתר מאחורי פרידמן, במהלך מעצרו, הוא שירק לעבר השוטרת. אך בית המשפט לא קיבל זאת, וגם הסתירות שהתגלו בגרסאות השוטרים לא עזרו לו.

עו"ד אילן אקוקה מפרקליטות מחוז ירושלים הגיב להכרעת הדין: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות, וקבע כי הדרך הנאותה לחלוק על הוראותיו של שוטר או על הוראות החוק והתקנות, אינה בהפרעה והתנגדות אלימה".

"אדם אשר יפגע בשוטרים בעת מילוי תפקידם, יירק עליהם או יטיח בהם עלבונות - יישא בדין על מעשיו", הוסיף הפרקליט בסיפוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר