המתיחות ב'אגודה' 

מאותת לליצמן: אייכלר יוזם הורדה של אחוז החסימה

נציג חסידות בעלזא בכנסת מוציא את המאבקים בסיעתו מאחורי הקלעים, בהודעתו כי יש לקדם יוזמה להפחתת אחוז החסימה, שבתרחיש קיצון תאפשר את פיצול המפלגה (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אייכלר וליצמן. ארכיון (צילום: Yehuda Haim/Flash90)

ח"כ ישראל אייכלר, מקום 7 ברשימת 'יהדות התורה', מודיע היום (שני) על כוונתו להציע להוריד את אחוז החסימה ל-1.5%, כך שמפלגות קטנות לא יחששו מלרוץ בבחירות ולהישאר מחוץ לכנסת.

אייכלר כידוע מייצג את בעלזא, חסידות הנחשבת גדולה יותר מויז'ניץ, ובכל זאת מקומו נמוך יותר משל ח"כ טסלר הויז'ניצאי. לאחרונה דווח על אכזבתו מהתנהלות היו"ר השר יעקב ליצמן, עוד מאז מהחלטתו של האחרון להעניק את ראשות הוועדה לפניות הציבור לטסלר, ולא לו.

בשל כך, כזכור, החל אייכלר לשתף פעולה באופן פומבי עם סגן שר החינוך מאיר פרוש, יריבו של ליצמן שאף תקף אותו לאחרונה בכינוס של סיעתו 'שלומי אמונים', ויחדיו מהווים השניים אופוזיציה לליצמן בתוך אגודת ישראל.

כעת, בכוונתו של אייכלר להעלות בכנסת כבר ביום רביעי הקרוב הצעת חוק שתקבע את הורדת את אחוז החסימה ל-1.5%, במקום 3.25% הקיים כיום. בכך, בעצם, רומז אייכלר לליצמן: פיצול שלי ושל פרוש מ'אגודה', בהחלט עומד על הפרק.

"הדרך היחידה ליציבות שלטונית למדינה, שהלכה ארבע פעמים לבחירות תוך שנתיים, בגלל קשיחות הגושים, היא בהורדת אחוז החסימה", נימק אייכלר באופן פורמלי את הצעתו.

בסביבת אייכלר הוסיפו וטענו, כי "הגוש הימני, הגוש הערבי והגוש השמאלי יצרו כאוס פוליטי.; אם תינתן זכות ביטוי למאות אלפי קולות, שהלכו לאיבוד בבחירות הקודמות בגלל אחוז החסימה הגבוה, יהיה אפשר להקים ממשלה גמישה עם מפלגות קטנות".

יצוין, כי אם לא יקרה משהו חריג, סביר להניח שההצעה לא תזכה לרוב הדרוש: המפלגות הקטנות, דוגמת העבודה, מרצ ואולי אף הבית היהודי יתמכו בהצעה, אבל יש עתיד כבר הודיעה שתתנגד, וכך כנראה תנהג גם 'ימינה', וסיעות נוספות.

מי שכן תומכת בהורדת אחוז החסימה, היא סיעת רע"מ, שארבעת נציגיה ב'הרשימה המשותפת' עשויים לפרוש ולרוץ בנפרד, בעקבות ההתנגדות לקשר הרציף שהיא מקיימת עם ראש הממשלה נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר