הערעור נדחה סופית

ישראל תסגיר את המורה לשעבר מלכה לייפר לאוסטרליה

בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגישה לייפר על ההחלטה להסגירה למשפט באוסטרליה בגין מעשים חמורים, וקבע: 'יידע כל מי שמבקש למלט עצמו מן הדין, כי לא ימצא בישראל עיר מקלט' (חוק)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
לייפר בבית המשפט (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

בית המשפט העליון מודיע לפני זמן קצר (שלישי) על הסגרתה לאוסטרליה, באופן סופי, של המורה לשעבר מלכה לייפר, החשודה בשורה של מעשים חמורים כלפי תלמידותיה.

בכך דחו השופטים את ערעורה של לייפר על ההחלטה שהתקבלה קודם לכן בבית המשפט המחוזי, וסיימו את הסאגה ארוכת השנים שאף גרמה בעבר למתיחות בין שתי המדינות.

השופטת ענת ברון, שישבה בדין, כתבה: "מעת שהוגשה עתירה להסגירה לאוסטרליה, חלפו למעלה משש שנים. אין הליך שהיא לא נקטה בו ואין טענה שפסחה עליה, בניסיון למנוע את הסגרתה".

"עם מתן פסק דיננו, נסתם הגולל, והכרזתה כבת הסגרה מקבלת תוקף סופי. יידע כל מי שמבקש למלט עצמו מן הדין, כי לא ימצא בישראל עיר מקלט", הכריזו השופטים.

בעבר כזכור הגישה לייפר חוות דעת פסיכיאטריות, הטוענות כי אינה כשירה לעמוד לדין בשל מצבה הנפשי, אך המדינה לבסוף קבעה כי הדבר משולל יסוד.

עורכי דינה ומכריה, באחד מהדיונים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור, גם שמו של השר יעקב ליצמן נכרך בשולי הפרשה, כאשר על פי הדיווחים צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום על מעורבות בניסיון למנוע את הסגרתה של לייפר, באמצעות לחץ על פסיכיאטרים בכירים אלו, בעת שעמד בראש מערכת הבריאות.

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב להחלטת ההסגרה וכתב: "‏אני מברך על פסק הדין של העליון שמכריז על מלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה. לאחר שנים ארוכות ומייסרות, הגיעה העת לעשות צדק עם קורבנותיה של לייפר. בכוונתי לחתום על צו ההסגרה ללא דיחוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר