זינוק במאומתים

נתונים מדאיגים: השכונות החרדיות בירושלים נצבעו באדום

פרופסור ערן סגל, בכיר במכון ויצמן, מזהיר ואומר כי תיתכן התפרצות נוספת של נגיף הקורונה במגזר החרדי. בינתיים, רוב השכונות החרדיות בירושלים נצבעו באדום. עליה חדה באחוז המאומתים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מדאיג: בשבוע האחרון נרשמה עליה של 78% במספר המאומתים החדשים במגזר החרדי, כך עולה מנתונים שמפרסם היום (שלישי) פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן.

לדברי פרופסור סגל: "ישנה עליה חדה - גם במבוגרים - במאומתים (78%) ובאחוז בדיקות חיוביות, ולכן תיתכן התפרצות נוספת בקרוב".

בתוך כך, רוב השכונות החרדיות בירושלים נצבעו באדום. הבוקר הצטרפו השכונות סנהדריה, מעלות דפנה ובית וגן לשכונות האדומות נווה יעקב, רמות, פסגת זאב, רוממה והר נוף.

השכונות : גבעת שאול, רמת שלמה וקריית מנחם צבועות בצבע הכתום, ובמשרד הבריאות מעריכים כי אם לא יהיה שינוי, גם הן יהפכו לאדומות בתוך ימים.

מהנתונים של פרופסור סגל עולה כי מקדם ההדבקה במגזר החרדי עומד על 1.39. כמו כן, נרשמה עליה של 78% במספר המאומתים החדשים. הממוצע היומי במגזר עומד על 156. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 5.4%, בעוד במגזר הכללי המספר עומד על 1.9%.

סגל מציין כי במקביל נרשמה עליה במספר הבדיקות, עליה של 23%. באשר למאושפזים החרדי, המספר זינק ב 47%, במספר החולים במצב קשה ישנה עליה של 20%.

כזכור, כפי שדווח בתחילת השבוע, גורם בכיר בקבינט הקורונה אמר, בשיחה עם 'כיכר השבת': "יש שינוי מגמה, לרעה, בציבור החרדי, בכל הקשור לקורונה. וזהו מצב שחובה לתת עליו את הדעת בהקדם המיידי".

לדברי הגורם, המגבה את טענתו בנתונים, "המגיפה שוב בעלייה במגזר, שעכשיו הוא המוביל במדד 'מקדם ההדבקה' (כמה בני אדם בממוצע מדביק כל נשא. י.כ.), על פני שאר האוכלוסייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר