לכבוד החנוכה

כשדבר התורה של גפני חרג מ'נאומים בני דקה' • צפו

בשל הכוונה למשוך את הדיונים על החוק לפיזור הכנסת, ח"כ משה גפני עלה לנאום ומסר 'ווארט' על חנוכה, בו הסביר מדוע "הרשעים" מנסים למנוע ממנו להדליק היום נר חנוכה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
משה גפני (צילום: ערוץ כנסת)

החוק לפיזור הכנסת, אמור לעלות היום (שלישי) להצבעה במליאת הכנסת ובקואליציה מתכוונים 'למרוח' את ההצבעה - באמצעות נאומים, חבר הכנסת משה גפני עלה לדבר והסביר יחד עם דבר תורה, כי הוא לא זוכר אי פעם שלא נתנו לחברי הכנסת לצאת ולהדליק נרות חנוכה.

גפני החל לנאום במסגרת 'נאומים בני דקה', אך למעשה דיבר למעלה מארבע דקות והסביר כי הוא לא זוכר מקרה כזה במהלך כל 32 שנותיו בכנסת.

"אנחנו נמצאים היום בחג החנוכה - החג שבו אנו מודים לקב"ה על הנס הגדול, אנו אומרים בתפילות על הניסים ועל הפורקן. אני שואל, הרי אנחנו מודים לקב"ה על זה שמסר רבים ביד מעטים - שזה נס גדול - אך מה הנס שמסר טמאים ביד טהורים או רשעים ביד צדיקים - הרי זה אותם טנקים ואותם מטוסים, מה הנס בזה שהם טמאים או רשעים?".

"התשובה היא", תירץ חבר הכנסת גפני, "כשיש מאבק כלשהו וצד אחד זה רשעים והצד השני זה צדיקים - אז אם הצדיקים מנצחים זה נס גדול, מדוע? כי הרשעים נוקטים בשיטות שלא מקובלות, הם עושים מה שבא להם, העיקר לנצח, הם לא מתייחסים לכללי המשחק, הם עושים הכל כדי שיוכלו לנצח".

"אך אם הצדיקים מנצחים באמת זה נס - כי יש להם קווים אדומים - קווים שלא עוברים אותם, אני הייתי היום בוועדת הכספים ואני לא יודע מה התרחש, אמרו לי שמחר הולך להיות יום ארוך".

כאן עבר גפני לדבר על ההצבעה הארוכה שמתוכננת להיות בכנסת: "תמיד בכנסת היו רבים בעד מעטים או הפוך - כמו במדינה דמוקרטית מתוקנת. אני זוכר את הכנסת 32 שנה, אני לא זוכר אף פעם שלא הייתה אחדות בין הקואליציה לאופוזיציה - רבים בעד מעטים, שלא היה קואליציה של נסיעה הביתה להדליק נרות חנוכה, מה קרה פה עכשיו?".

"אנחנו מדברים על כנסת במדינה יהודית ודמוקרטית, אני צריך לנסוע לבני ברק כדי להדליק נרות, צריך לקרות משהו דרמטי כדי שלא אדליק נרות", בסוף נאומו, עבר חבר הכנסת גפני לאחל איחולי שלמה לחבר הכנסת דוד ביטן - שנדבק בקורונה ומחובר ל'אקמו'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר