צפו בתיעוד

קורונה? החב"דניקים הגדילו את 'מבצע חנוכה'

חב"ד חושפת לראשונה נתונים על "מבצע חנוכה" שיזם הרבי מליובאוויטש: 400,000 סופגניות, 200,000 חנוכיות אישיות, 40,000 ערכות חנוכה לקשישים ומבודדים • תיעוד (חסידים)

(צילום: חב"ד)

חנוכה עוד לא נגמר ובצעירי חב"ד כבר יודעים לספר על עלייה מדהימה של 12 אחוזים ב"מבצע חנוכה" מול שנים עברו. בשביל הרבה מאוד ישראלים, חנוכה הוא מילה נרדפת לסופגנייה וחנוכייה משליחי חב"ד מחייכים.

למרות הקורונה, ב-500 בתי חב"ד בישראל, יודעים לספר כי לא רק שפעילות חנוכה של שליחי הרבי מליובאוויטש לא פחתה, אלא אילוצי ואתגרי הקורונה אף הביאו עליה משמעותית בכמויות המוצרים המסורתיים, ביניהם חנוכיות ענק של 4.5 מטרים וחנוכיות לגג הרכב, לצד פיתוח של ליין חדש שנועד לתת מענה לצורכי התקופה.

היקף הפעילות השנה מוערך בחמישה מיליוני שקלים, עליה של 12 אחוזים לעומת השנה שעברה.

כך למשל, כדי להתמודד עם הצורך בשמירה מקסימלית על היגיינה פיתחו בצעירי חב"ד, הזרוע הביצועית של חב"ד בישראל, קופסא דקורטיבית וחד-פעמית שבה חולקו לקהל הרחב למעלה מארבע מאות אלף סופגניות. גם מסכות ממותגות עם הלוגו "חנוכה שמח" הם כמובן משהו שאי אפשר לזוז בלעדיו היום.

"הקורונה גם יצרה לנו סקטורים חדשים שהיינו חייבים לתת עליהם את הדעת", מסבירים בצעירי חב"ד. "למשל הקשישים. עשרות אלפים מהם סגורים בבתים בצל החשש מהקורונה, וכמעט ולא מרגישים את אווירת החג. ייצרנו ארבעים אלף ערכות חדשות הכוללות חנוכייה, נרות, שירון, ואפילו משחקים כמו בינגו וסודוקו המותאמים במיוחד לחנוכה, והשליחים מגיעים לביקורי בית קצרים לפי ההנחיות המותרות אצל האזרחים הוותיקים".

בשל הקורונה, חלק ניכר מפעילות הדלקת הנרות של שליחי חב"ד שהיה מתרחש בקניונים או שווקים, פינה את מקומו לטובת פעילות אינטימית יותר – חנוכיות ענק להדלקה בלובי בנייני המגורים, ערכות הדלקת נרות משפחתיות, ויצירות לילדים במקומם של מסיבות החנוכה האסורות. בסך הכל חילקו שליחי החסידות למעלה ממאתיים אלף ערכות חנוכייה ונרות, כאשר על כל בית חב"ד האחריות להשיג את המימון לעזרים השונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר