מודיעין והדלפות מהמשפחה

המשטרה הציבה יעד: מאבק לסיכול 'נישואי קטינים' חרדים

תופעת "נישואי קטינים", שבעבר היתה רק ב"כת השאלים", התרחבה לקהילות נוספות, ובמשטרה משקיעים משאבים רבים ומאמצים כדי להילחם בכך - כך נודע ל'כיכר השבת'; כל הפרטים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

תופעת "נישואי קטינים", שבעבר הלא רחוק הייתה בעיקר נחלת 'כת השאלים', התרחבה בשנה האחרונה לקהילות נוספות, ובמשטרה משקיעים משאבים רבים כדי להילחם בכך - כך נודע ל'כיכר השבת'.

המשטרה משקיעה מאמצים באיסוף מודיעין ומידע על אותן קהילות שמנסות לחתן את ילדיהם בעוד צעירים בימים, בגילאי 14 בלבד, וזאת בניסיון למנוע את החתונות הללו - לפני התרחשותן.

מצדה של המשטרה, המטרה היא בראש ובראשונה למנוע את החתונות - מראש, אך במידת הצורך, יפעלו לסכל זאת גם תוך כדי החתונה.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי עד כה, מי שסייעו למשטרה בסיכול נישואי קטינים הם דווקא קרובי משפחה, שמתנגדים לכך, וכשמוזמנים לחתונה שכזאת - ממהרים לעדכן את המשטרה, שמצדה פועלת במהירות וביעילות לסיכול החתונות הללו.

נישואי קטינים. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעקבות כך, באותן קהילות, החלו לשתף פחות אנשים ובני משפחה בדבר קיום החתונה, כך שככל שישנן חתונות שמסוכלות, הרי שיש לא מעט שיוצאות לפועל באמצעות מידור כל המשפחה הקרובה.

הצעד הזה של אותן קהילות, מקשה כמובן על המשטרה שמצדה משקיעה משאבים אחרים כדי למנוע את החתונות הללו.

כזכור, לפני כשבוע, עמדה להתחתן ילדה בת 14 עם גבר בן 24. ברגע האחרון, פרצו שוטרים לבית, עצרו את החתונה, עיכבו לחקירה את אבי הכלה ואת החתן, ואילו את הכלה העבירו לרשויות הרווחה.

אמש ראיין ברהנו טגניה את אם הכלה למהדורה המרכזית של 'חדשות 12'. לדבריה, היא לא מבינה על מה המהומה. "מה שקשור לגיל של החתונה, הילדה הייתה בוגרת בנפשה - זה מה שחשוב", אמרה. "יש לה בגרות נפשית מאוד גדולה, היא לא כמו ילדה בת 14 כמו שאני זוכרת את עצמי בת 14.5, כשהראש שלי היה לגמרי בדברים אחרים".

ומדוע ניסו לחתן אותה עם גבר מבוגר? האם הסבירה: "אם היא כבר מתחתנת בכזה גיל, אני אחתן אותה עם עוד ילד? מתאים לה מישהו בוגר, מישהו שיוכל לתמוך בה".

לטענתה, לא ידעה כי הדבר אסור חוקית. "לא ידעתי שזה כמו שאדם גונב או כמו שאדם רוצח שהוא מזיק למישהו. אני מכירה הרבה בנות שהתחתנו בגיל 15. זה קורה אצלנו הרבה, יש הרבה בנות שבשלות לזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר