"מנגנים בכיכר"

בואו ללמוד לנגן את הדואט של חיים ישראל ויוסי גרין

"ואז יהיו" הדואט של הזמר חיים ישראל והמלחין יוסי גרין, נבחר השבוע למענכם לפינתו של איש התווים המוביל במוזיקה היהודית אברימי גורארי וגם גרין עצמו מתארח במדור (מגזין)

אברימי גורארי | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

המעבד וכותב התווים המוביל בעולם המוזיקה היהודית, אברימי גורארי, בפינתו השבועית ב'כיכר השבת' - 'מנגנים בכיכר', בה מתפרסם מידי שבוע תווים של שירים חדשים או ישנים כדי שתוכלו לנגן בבית, ברמה הגבוהה ביותר.

גורארי, כותב במשך שנים תווים לתזמורות ולעיבודים עם מיטב המעבדים והיוצרים במוזיקה היהודית, והוא גם אחראי לעיבודים רבים במוזיקה החסידית, כולל שניים מאלבומיו של גדול הזמר החסידי אברהם פריד.

השבוע, ליל שמיני של חנוכה, נבחר שירו הקסום של יוסי גרין מתוך האלבום התו השמיני "ואז יהיו" בו הוא מארח את הזמר המצליח חיים ישראל. השילוב הייחודי של השניים הלחן החסידי היפיפה של יוסי גרין עם התבלין הים התיכוני של חיים ישראל יוצר שיר נפלא ומרגש.

אברימי גורארי: "כאשר התו השמיני, אלבומו של יוסי גרין יצא בשנת 2008, אני זוכר שחשבתי, "זה האלבום היהודי הטוב ביותר מזה 20 שנה". הפקה מעולה, עיבודים נפלאים ושירים אדירים, שילוב מעניין של כמה אמנים, שירים קלים לשירה, מוזיקליות - האלבום נחשב כאחד מהקלאסיקות של המוזיקה החסידית. למי שמכיר את יוסי באופן אישי, זה הופך את זה ליותר מעניין. יוסי הוא אחד מהאנשים היותר מרתקים שפגשתי מעולם. כנה, מלא בידע, מלא בתשוקה ורצון לקרוא - אחד שאתה יכול לשוח איתו במשך שעות על כל נושא.

ליוסי יש הרבה שירים מפורסמים השיר "ואז תהיו" חיבור עם חיים ישראל, הוא אחד החביבים עליי. חוץ מהיותו יפיפה, הלחן משלב חילופי סולמות, שמביעים בחוכמה מוזיקליות שמוערכת בידי מוזיקאים מקצועיים וחובבים כאחד. תיהנו".

יוסי גרין: "'ואז יהיו', הבטחה כתובה של אליהו הנביא, שמביעה זמן בעתיד הקרוב בו כל אחד מכלל ישראל יחזור למקור שלו הראשוני של התקינות והשלמות. כל אחד מהם יחזור לאהבה המוטבעת בו לתורה, למשנה, לתלמוד ולמידות המתוקנות.

השיר מתחיל בפסטורליות מז'ורית תמימה, אך כאשר אנו מגיעים לקטע הגבוה של השיר עם ההבטחה, השיר נע למימד אחר ולוקח את המאזין בצורה נוחה ונחלקה ובקלילות חזרה אל המציאות וההווה. האמצע של השיר מדבר על עולם של אחדות בין המלאכים לאנושות, כשהם שרים יחד בשלמות".

להורדת גרסה להדפסה:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר