כורדיסטן, רוסיה, צרפת ועיראק: הדלקת החנוכיות של יהודים נדחים ברחבי העולם שמלווה ארגון יד לאחים

לקראת חג החנוכה ארגון "יד לאחים" הנחתה יהודים מכורדיסטן, רחבי אירופה, רוסיה, עיראק ומקומות נוספים כיצד יש לערוך את הדלקת הנרות ולקיים את מצוות החג כראוי (בעולם)

חנוכיה של יד לאחים על רקע פסוקי קוראן (צילום: יד לאחים)

ארגון 'יד לאחים' מלווה לאורך כל השנה עשרות יהודים ויהודיות שחיים ברחבי העולם. ביד לאחים דואגים לסייע בכל הדרוש ולהנגיש להם את היהדות, בכל מקום בו הם נמצאים. במקרים רבים, אותם יהודים גילו רק באמצע החיים על יהדותם או שהם חיים בסביבה מוסלמית או נוצרית ללא כל קשר ליהדות, לעיתים בפחד, ומעוניינים לשוב אליה. לקראת חג החנוכה ארגון "יד לאחים" הנחתה יהודים מכורדיסטן, רחבי אירופה, רוסיה, עיראק ומקומות נוספים כיצד יש לערוך את הדלקת הנרות ולקיים את מצוות החג כראוי.

"כלפי חוץ אנו חיים כמוסלמים לגמרי, אך בבית אנו אוהבים ומעוניינים לשוב ליהדות. הדלקת החנוכייה מתחת לתמונה של פסוקי הקוראן מסמלת אצלי את ניצחון האור אל מול החושך", מספרת מלי (שם בדוי), יהודייה שחיה בכפר ערבי.

באחד המקרים, יהודי אמיד מעיראק יצר קשר עם העמותה וכעת בליווי צמוד הוא חוזר לאט לאט ליהדותו. השנה שלחו לו משלוח עם תפילין, מזוזות וחנוכייה כדי שיוכל לחגוג את החג.

במקרה נוסף, שני אחים הדליקו נרות באחת ממדינות אירופה. בילדותה, סבתם נחטפה וחיתנו אותה עם ערבי מוסלמי. היא גידלה את ילדיה כמוסלמים ורק לפני שנפטרה היא גילתה להם שהיא למעשה יהודייה. לאחר שהם עברו לאירופה הם החלו לשוב למקורותיהם היהודיים, והשנה הדליקו נרות חנוכה ממה שהיה להם בבית כדי לציין את החג.

הדלקה נוספת שהתבצעה היא על ידי אפרת (שם בדוי), בחורה שחולצה ממרוקו עם ילדיה בשנה שעברה. צוות חילוץ של ארגון "יד לאחים" טס בכדי לחלץ אותה מבעלה המוסלמי וכיום היא חיה בקהילה יהודית בעולם מאושרת ושמחה עם ילדיה.

אמיר, מנהל מחלקת שורשים ב"יד לאחים": "אנו פועלים בכל רחבי העולם, לפני כל חג ואנו מסבירים ליהודים מהם הלכות ומנהגי החג. מרגש שבחג החנוכה, חג האור היהודי, אנו רואים נרות חנוכה נדלקים ומאירים את המקומות בם רוצים לכלותנו. אנו דואגים לסייע לכל יהודי מכל העולם המעוניין לשוב ליהדותו."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר