שליח 'כיכר' מדווח

המסע של הראשון לציון לאיחוד האמירויות

הביקור הרשמי הראשון של אישיות ישראלית בכירה באיחוד האמירויות, הוא ביקורו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, שהגיע למסע בזק; שליח 'כיכר' למסע, ישי כהן, מדווח (חדשות)

(צילום: ישי כהן)

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, הגיע בסוף השבוע שעבר לביקור בזק באיחוד האמירויות - כאורחה של הקהילה בראשות הרב לוי דוכמן.

מדובר בביקור ראשון של האישיות הישראלית הבכירה ביותר שמבקרת במדינה הערבית מאז נחתם הסכם השלום, בין המדינות.

במסגרת ביקורו חנך הראשון לציון ביום שישי האחרון בניין חדש ל"תלמוד תורה" רחב ידיים, זאת לאחר שהמקום הנוכחי צר מלהכיל את כלל הילדים.

משם המשיך הראש"ל הגר"י יוסף למתחם שבו יוקם מקווה טהרה. יצוין כי המקווה יהיה הראשון שנבנה אי פעם במדינות המפרץ הפרסי, והוא ישמש את כלל מדינות האזור, בהן סעודיה, כוויית, בחריין, עומאן ועוד.

בשבת שהה הרב במתחם הקהילה היהודית, שבו התארחו כ-100 יהודים מקומיים. עוד כ-400 יהודים אחרים, רובם ישראלים, השתתפו בסעודת שבת מיוחדת לתיירים שקיימו שלוחי חב"ד במדינה הרב לוי ונחמי לויטין.

במוצאי השבת החל הרב בכתיבת ספר התורה הראשון שנכתב אי פעם באמירויות ובנוכחותו נערכה תפילה מיוחדת לשלומה של משפחת המלוכה ושל אזרחי האמירויות.

הרב גם עמד על צרכי הכשרות של המדינה ובדק את סכיני השחיטה וכן עקב מקרוב אחר ההתנהלות של גוף הכשרות שהקים הרב דוכמן בשנים האחרונות.

הרב לוי דוכמן התבטא היום כי "הביקור הזה מאוד מרגש את כל יהודי הקהילה - וגם מקומיים שאינם יהודים. זו התחלה ופרק חדש בחיי הקהילה היהודים המשגשגים כאן. אנו בטוחים כי ההדים של הביקור הזה ישפיעו על החיים היהודים באמירויות גם בעוד שנים רבות".

הבוקר מקיים הרב סדרת פגישות בבירת האמירויות אבו דאבי עם שרי הדתות, התרבות והבריאות, כשבמוקד השיחות יעמוד נושא הסדרת אישורי הפעילות הדתית של הקהילה היהודית באיחוד האמירויות הכוללת אישור תפילה הקמת מקוה טהרה, בית העלמין ועוד.

(צילום: Jcc)
(צילום: Jcc)
(צילום: Jcc)
(צילום: Jcc)
(צילום: Jcc)
(צילום: Jcc)
(צילום: Jcc)
(צילום: Jcc)
(צילום: Jcc)
(צילום: Jcc)
(צילום: Jcc)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר