איסור השחיטה בבלגיה

מקלב פנה לנתניהו: התערב כדי למנוע את האסון

סגן שרת התחבורה, אורי מקלב מ'יהדות התורה', פנה לראש הממשלה נתניהו בבקשה שיתערב כדי לבטל את ההחלטה באיחוד האירופי האוסרת על שחיטה כשרה בבלגיה (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אורי מקלב (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

בית הדין לצדק של האיחוד האירופי אישר את האיסור על שחיטה כשרה בבלגיה, והוביל לזעם בקרב הקהילה היהודית בבריסל ולתגובה חריפה גם מצד משרד החוץ.

הבוקר (ראשון) נודע ל'כיכר השבת' כי סגן שרת התחבורה, אורי מקלב מ'יהדות התורה', פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שיתערב כדי לבטל את ההחלטה.

מקלב ציין בדבריו כי ההחלטה הזו "שמה את כל מרקם החיים היהודי בגולה בסכנה". הוא ציין כי אותם ארגונים 'הנאורים' כעת לא ליברלים למען הכשרות היהודית וזוהי צביעות במיטבה אשר עלולה להשליך על מדינות רבות נוספות בעולם כולו.

מקלב אמר שהפסיקה הזו "מדיפה ריח רע המגיע מארגונים כאלה ואחרים הפועלים כנגד היהדות והמסורת", והתריע כי "ההחלטה מעמידה בסכנה את צרכי הדת במדינות רבות ולצערינו גם מחזקת את הארגונים הפועלים ורודפים את צורכי הדת גם בארץ ישראל".

כזכור, ב'ועידת רבני אירופה' דחו בשאט נפש את ההתערבות הגסה של ביהמ"ש בלוקסמבורג בהלכה היהודית; נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי; 'זו חוצפה שהם יקבעו לנו כיצד מתבצעת שחיטה כשרה על פי ההלכה היהודית, החלטה זו מרחיקה לכת מהצפוי והינה סטירה מצלצלת לנוכח ההצהרות האחרונות של המוסדות האירופיים כי יש לכבד את החיים היהודיים ולהילחם למען חופש הדת'. – הצביעות גדולה במיוחד כאשר למפעלי הבשר יש אישור המתת בעלי חיים והצייד לא נאסר'.

רבה של בלגיה ונציג הועידה במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי שהיה בין העותרים הגיב הבוקר כי; 'זו החלטה המאמצת אפליה שמדיף ממנה ריח רע של אנטישמיות - במידה וביהמ"ש לחוקה בבלגיה יאמץ כצפוי את ההחלטה, נעתור לביהמ"ש הגבוה לצדק בשטרסבורג. 'הקביעה כיצד נשחט היא התערבות גסה בחיים היהודים והעובדה שהם מפנים אותנו למדינות אחרות כדי לצרוך בשר כשר מקוממת ומזלזלת כאחד'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר