דיון בקבינט הקורונה

המוטציה החדשה של נגיף הקורונה: השמיים יסגרו מחדש?

בבריטניה הודיעו כי מצאו מוטציה חדשה של נגיף הקורונה ובישראל דנים שוב באפשרות של סגירת השמיים, ועצירת הטיסות הנכנסות מכל העולם • פרויקטור הקורונה דרש, השרה רגב מתנגדת (ארץ)

(צילום: Flash90)

קבינט הקורונה התכנס היום (ראשון) לדיון בנוגע להגבלות החדשות וה'ריסון המהודק' בעקבות העליה בתחלואה, לצד החשש העולמי בעקבות גילוי המוטציה החדשה של נגיף הקורונה.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש המליץ לסגור את נתב"ג, וזכה לגיבוי מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר כי "היעד שלנו - לסגור מידית את כל המדינות. צריך לעצור את כל הטיסות מכל העולם, זה מחיר אפסי".

"אנחנו צריכים לסגור את כל העולם במיידי, לתת רק לאנשי עסקים לעבור בהתאם לנוהל. המחיר של זה קטן במקרה שהחיסון לא מנטרל את המוטציה".

נתניהו הסביר כי אומנם "זה צעד קיצוני, אבל אם תהיה תוצאה היא תהיה קשה. אין מניעה משפטית לסגור את השמיים פרט להחזרת ישראלים".

אך ההחלטה על כך, צריכה לבוא מטעם משרד התחבורה והשרה מירי רגב הבהירה את התנגדותה בקבינט הקורונה: "אין שום סיבה לסגור את השמיים".

נתניהו ענה: "יש את כל הסיבות בעולם לסגור את השמיים. העלות היא זניחה. נדאג להחזיר את כל הישראלים כמו שעשינו בעבר. אנחנו יכולים לעצור את הכניסה של הווירוס הזה לארץ".

פרופ' רן בליצר, ראש קבינט המומחים בתוכנית "מגן לישראל", אמר בדיון: "אין מקום לצפירת הרגעה בנוגע למוטציה. אני לא רגוע בכלל ממה שאני קורא ולומד עליה. אין עדות לכך שהחיסון אינו יעיל במידה חלקית או מלאה על המוטציה החדשה, אבל עדיין לא הושלמה הבדיקה בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר