"הטיח את מכשיר הקשר"

כתב אישום נגד שוטר היס"מ שהכה מפגין חרדי - וגם שיקר

"הטיח את מכשיר הקשר בעוצמה רבה, במצחו של המתלונן" - כך מתאר כתב האישום את הרגעים בהם שוטר היס"מ תקף את המפגין החרדי; בנוסף, הוא כתב דו"ח פעולה כוזב (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
התקיפה האלימה של השוטר (צילום: לירן תמרי - מיינט ירושלים)

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום לבית משפט השלום בירושלים נגד שוטר היס"מ, בגין עבירות של תקיפה הגורמת חבלה ושיבוש מהלכי משפט, בגין תקיפת המפגין החרדי, יצחק ב', באלימות קשה - במהלך הפגנה בירושלים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד הדס קליין, ביום 11.07.20, סמוך לשעה 23:30, השתתף הנאשם, במסגרת תפקידו כשוטר, ביחד עם שוטרים נוספים, בפעילות משטרתית נגד הפרות סדר של מפגינים מהמגזר החרדי בירושלים.

האגרוף, העדות של המפגין והמעצר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך ההפגנה סירבו חלק מהמפגנים להתפנות מהמקום, התעמתו עם השוטרים ונקראו קריאות גנאי כלפי כוחות המשטרה.

סמוך לחצות חלף השוטר הנאשם, ליד המתלונן י.ב. אשר עמד יחד עם קבוצת מפגינים. המתלונן קרא לעבר השוטר: "איפה המסכה שלך, תלבש את המסכה", תוך שהתקרב לנאשם, הצביע לעברו עם ידו הימנית וקרב את אצבעו לכתפו של הנאשם.


שוטר היס"מ, עדיאל קלי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
הגדלה

שוטר היס"מ, עדיאל קלי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
הגדלה

"בתגובה", מתאר כתב האישום, "חזר מיד הנאשם על עקבותיו, סובב את גופו לעבר המתלונן והטיח את מכשיר הקשר שהחזיק בידו הימנית, בעוצמה רבה, במצחו של המתלונן. בעקבות המכה, נגרמה למתלונן חבלה בראשו והוא סבל מכאבי ראש וסחרחורת".

בהמשך ההפגנה, כך לפי כתב האישום, בשעה שאינה ידועה במדויק למח"ש, עצר הנאשם את המתלונן יחד עם שוטרים נוספים.

יצחק, שספג את מכת השוטר, מדבר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בסיום האירוע, כתב השוטר הנאשם דו"ח פעולה כוזב, בו ציין כי במהלך פיזור ההפגנה, הגיע מפגין שמשך בידיו את מכשיר הקשר שלו וניסה לחטוף אותו ובשל כך נאלץ לתת מכה למפגין עם מכשיר הקשר, בפניו, כדי למנוע חטיפת המכשיר - זאת חרף העובדה שהמתלונן כלל לא ניסה לגעת במכשיר הקשר של הנאשם.

בהמשך לכך, ועל בסיס הדוח הכוזב שכתב הנאשם, נחקר המתלונן באזהרה בתחנת המשטרה, בין היתר, בחשד לכך שניסה לקחת לנאשם את מכשיר הקשר בכוח במהלך ההפגנה.

בשיחה עם 'כיכר השבת', הגיב יצחק, הבחור שהותקף והתלונן - לכתב האישום, ואומר כי "ב"ה נעשה צדק".

פרקליטו, עו"ד איתמר בן גביר אומר כי "אנחנו לא נסתפק בהחלטה זו ונגיש גם תביעה אזרחית נגד השוטר. עצם המשך העסקתו של השוטר במשטרה היא אות קלון, ובכל מקרה נמצה איתו את הדין. ידע כל שוטר אשר תוקף אזרח, כי הוא עתיד לשלם מחיר על מעשים לא חוקיים ואלימים".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', יצחק בלייר, שהוכה בראשו על ידי שוטר יס"מ, יגיש תביעת פיצויים בהליך אזרחי. את התביעה הוא יגיש, באמצעות משרדו של עורך הדין איתמר בן גביר, גם נגד משטרת ישראל וגם נגד השוטר האלים.

האירוע האלים התרחש במוצאי שבת, בשלהי חודש תמוז, אז נערכו מספר הפגנות סוערות בצומת שמגר בירושלים במחאה נגד הסגר שהוטל על אזור רוממה - השכונות קרית בעלזא, אונסדורף ומטרסדורף, בהן היתה תחלואת קורונה גבוהה במיוחד.

חוקרי מח"ש והצעיר החרדי שהוכה - בשחזור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך אחת ההפגנות, שהתקיימה במוצאי שבת, ניגש בלייר לשוטר ושאל אותו מדוע אינו עוטה על פניו מסכת הגנה מקורונה כמחויב בחוק, ובתגובה הוכה בעוצמה בראשו באמצעות מכשיר הקשר שנשא השוטר על גופו. לאחר מכן הוא אף נעצר, כשהשוטר מנסה לבדות טענה כביכול נהג באלימות, בתגובה לכך שהמפגין הפיל אותו על הכביש - טענה שנשללה בבית המשפט.

האירוע עורר הדים רבים, כאשר מכל קצוות הקשת הפוליטית נשמעו לו גינויים, ולאחר מכן הגיע הצעיר החרדי עם אביו ואחיו למשרד מח"ש בירושלים והגיש תלונה מסודרת, שהובילה בהמשך לשחזור האירוע בשטח - חקירה מקיםה ועד להגשת כתב האישום.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "התנהלות השוטר בהפגנה חריגה ואינה עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות בהפרות סדר ובכלל. לכן המקרה הועבר מיוזמתנו לטיפול מח״ש. מיד לאחר המקרה הוצא השוטר לחופשה כפויה ולאחרונה נערך לו שימוע לבחינת המשך הטיפול בעניינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר