הפתעה מהאופוזיציה

הספין של 'ימינה': נתמוך בתיקונים בתקציב, ביממה הקרובה

קשיים טכניים ובריאותיים נערמים בשעות האחרונות, מכל כיוון אפשרי, על הסיכוי למנוע את פיזור הכנסת מחר בלילה באמצעות קביעת מועד מאוחר לאישורו של תקציב המדינה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', איש 'ימינה', הודיע בוועדת הכנסת הדנה בדחיית אישור התקציב ל-31.12, כי מפלגתו תשקול לתמוך בשינויים בחוק התקציב, אם אלו ייעשו במהלך היממה הקרובה.

אך אם היה ניתן לחשוב כי מדובר בתמיכה בדיל הפשרה בין נתניהו לגנץ, שנועד לדחות משמעותית את פיזור הכנסת, הבהירה הסיעה הימנית כי לא כך הם פני הדברים.

בהודעה רשמית שהוציאה 'ימינה' נכתב: "סיעת ימינה תצביע נגד כל דחייה מכל סוג. הממשלה הגרועה הזו חייבת ללכת הביתה מיד, ורק הנהגה חדשה תוכל לתקן את ישראל".

"ללא קשר, מכיוון שהמשחקים הפוליטיים של נתניהו וגנץ יביאו לעצירת פעילות הממשלה ב 1 לינואר, אנחנו קוראים לממשלה הרעה הזו, רגע לפני פיזורה, להעביר את התיקון ל'חוק יסוד משק המדינה' שהכין משרד האוצר, ולאפשר להעביר כספים לכלל משרדי הממשלה, על מנת שהמדינה לא תשותק בחודשים הגורליים שלפנינו", הסבירה המפלגה בראשות בנט.

מדובר כמובן במהלך בלתי אפשרי. אישור תקציב מדינה בתוך כיממה, הוא עניין שאין לו שום היתכנות טכנית וחוקתית.

הודעתו של סמוטריץ' בוועדת הכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

בתוך כך, הרוב הקואליציוני הנדרש כעת כדי לדחות את המועד האחרון לאישור התקציב, הולך ונעלם: ח"כ הילה שי וזאן מכחול לבן נדבקה בקורונה, ועשויה להכניס כמה מחברי מפלגתה לבידוד, מכיוון ששהו יחדיו בהדלקת נרות חנוכה בשבוע שעבר.

בשל כך יו"ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג נכנס לבידוד, ואת הוועדה מנהל בשעות אלו יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר הוועדה יצחק פינדרוס.

כמו כן, ההתנגדות למהלך מתוך כחול לבן מתרחבת: גם ח"כ מיכל קוטלר וונש הביעה את התנגדותה לדיל שידחה את פיזור הכנסת, ומצטרפת בכך לח"כים אסף זמיר ומיקי חיימוביץ'.

האופוזיציה מצידה מערימה קשיים על ניסיונות הליכוד וכחול לבן, זאת כדי לפזר את הכנסת כבר מחר בלילה. אחד הצעדים בהם החליטו לנקוט ביש עתיד, מובילת האופוזיציה, היא למנוע מחברי כחול לבן להגיע למשכן הכנסת.

כך, לדוגמה, ח"כ מיקי לוי פנה לקצין הכנסת בדרישה שימנע את הגעת הח"כים למשכן, משום שהם חייבים לכאורה בבידוד. פנייה בנושא הועברה גם למשרד הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר