ממייסדי 'דגל'

מחשובי הלומדים: הרב יעקב הסה זצ"ל נדבק בנגיף ונפטר

הלם בעזרת תורה, הרב יעקב הסה זצ"ל, שנמנה על מייסדי ביהמ"ד 'פוניבז' בעזרת תורה, וממייסדי ת"ת חכמת שלמה ו'דגל התורה', נדבק לפני שבועיים בקורונה - ונפטר (דיין אמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

תושבי שכונת סנהדריה בירושלים, הוכו הערב (שני) בתדהמה עם היוודע פטירתו בבית החולים של הרב יעקב הסה ז"ל, מחשובי תושבי השכונה, ומהדמויות החשובות בישיבת מיר בירושלים, לאחר מאבק בנגיף הקורונה, והוא בן 72 בפטירתו.

המנוח נולד בחיפה, לאביו הרב יהושע הסה, בהגיע לפרקו הוא נישא לרעייתו תבלחט"א, בת הרב מרדכי דייטש ז"ל.

לאחר נישואיו, החל לפעול רבות להקמת בתי מדרש ומוסדות בירושלים, ובין היתר, היה שותף בהקמת בית המדרש פוניבז' בשכונת עזרת תורה בירושלים, ולאורך שנים רבות היה גם חלק מחברי הנהלת תלמוד התורה חכמת שלמה בירושלים.

מכריו מספרים, כי רבי יעקב ז"ל היה גאון בתורה ובהלכה שהיה נוהג לשקוד על תלמודו באופן קבוע בהיכל ישיבת מיר בירושלים, שם כולן הכירוהו היטב, זאת בנוסף על פעילותו הציבורית הענפה.

בהודעה מיוחדת שיצאה מטעם הנהלת 'דגל התורה' בירושלים נכתב כי "המוני חברי 'דגל התורה' בירושלים ובכל הארץ, המומים ודואבים על פטירתו במגינת לב של חברינו הבלתי נשכח הרה"ג ר' יעקב הסה זצ"ל, שתרם תרומה רבה בפעילותה של 'דגל התורה' למען הציבור ועולם התורה מאז היווסדה".

לפני כשבועיים וחצי, נדבק המנוח בנגיף הקורונה, ומאז מצבו הבריאותי הידרדר מאד, עד אשר השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לבם של רעייתו, בני המשפחה ומכריו הרבים.

בפטירתו הותיר אחריו את בני משפחתו וצאצאיו ההולכים בדרך התורה, והלווייתו צפויה להתקיים הערב בשעה 21:00 ברחבת בית הכנסת 'משכן אסתר' ברחוב מיכל בירושלים, דרך ת"ת חכמת שלמה, להר הזיתים, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר