"המשטרה עוברת על החוק"

הבחור מ'הפלג' נאזק בידיו ברגליו; ארבל הוזעק מהכנסת

אחד הבחורים שנעצרו בהפגנת 'הפלג', צעיר בן 18, פונה לבית החולים 'שערי צדק' בבירה, תוך שהוא אזוק בידיו וברגליו ותחת אבטחה משטרתית; רק לאחר התערבות ח"כ משה ארבל - האזיקים הוסרו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
העימות של ארבל עם המשטרה (צילום: ללא קרדיט)
נאומו של ח"כ ארבל במליאת הכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

אחד הבחורים שנעצרו אמש (שלישי) בהפגנת 'הפלג הירושלמי', צעיר בן 18, פונה לבית החולים 'שערי צדק' בבירה, תוך שהוא אזוק בידיו וברגליו ותחת אבטחה משטרתית כבידה.

למרום הוזעק ח"כ משה ארבל (ש"ס) שנלחם רבות למען זכויותיהם של עצירים ואסירים, אשר ביקש לבוא ולבדוק בעצמו, האם אכן הדיווח שקיבל בעניין נכון.

ארבל, עזב את הכנסת בשיאה של הדרמה הפוליטית ונסע למיון 'שערי צדק', שם הבחין כי הבחור אזוק בידיו וברגליו, עם ליווי של חמישה שוטרים וקצין בדרגת רב פקד בשם רומן יזנסקי, כאשר גם לשירותים הוא הובל בפרוזדור כשהוא אזוק.

ח"כ משה ארבל מתאר את שאירע בבית החולים

השוטרים, סירבו להסיר ממנו את האיזוק, למרות שח"כ ארבל התרה בפניהם כי הם עוברים על החוק ועל פסיקת בג"ץ, וביקשו להרחיק אותו משם בצורה מחפירה ובניגוד לחוק. ארבל לא ויתר ובסופו של דבר נאלצו השוטרים להסיר מהבחור העצור את האזיקים.

בנאום שנשא לאחר מכן במליאת הכנסת, בנושא אלימות המשטרה, תקף ח"כ ארבל ואמר כי "על משטרת ישראל להבין שעל אלימות לא חוקית היא תאלץ לשלם כסף - רק כך זה ייפסק. השפלת אנשים ונערים במרחב הציבורי היא בזיון.

"הצעת החוק שלי ושל ח"כ ינון אזולאי מציעה שכאשר המשטרה תאזוק אדם באופן לא חוקי במרחב הציבורי ותפגע בכבודו של אדם, תהיה לו עילה לתביעה נזיקית ללא צורך בהוכחת נזק. משטרת ישראל עוברת על החוק, היא אמורה לאכוף את החוק לשמור עליו ולקיים אותו ולא לפגוע בכבודם של אנשים, מדובר בבני אדם".

נאומו של ח"כ ארבל במליאת הכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

ארבל הדגיש בדבריו כי "ההפגנות הללו לא מקובלות עליי, אבל ההתנהגות הזו של המשטרה, של קצין שאומר לי 'תתקדם, אתה מפריע לי בעבודה' - לא מקובלת. אני נגד חסימת כביש 1, זה פיקוח נפש, אבל התנהגות המשטרה לא מקובלת".

ממשטרת ישראל נמסר כי "במהלך מחאה בה נטלו חלק אלפי משתתפים, חסמו המפגינים צירים מרכזיים בכניסה לירושלים ובמרכז העיר תוך פגיעה בשגרת חייהם ומרקם החיים התקין של עשרות אלפי אזרחים וחסימת נתיבי התחבורה הציבורית לרבות ציר הרכבת הקלה. למרות ניסיונות במשטרה לפנות למפגינים ולפנות את חסימת הצירים הללו, המפגינים לא שעו לבקשת המשטרה והמשיכו במעשיהם.

"במהלך ההפגנה ריסס החשוד תרסיס גז פלפל על שוטרים שפעלו אל מול ההמון, במהלך מעצרו טען כי זקוק לטיפול רפואי, ובסיום הטיפול הועבר לחקירה. משטרת ישראל תאפשר את זכות המחאה אך מנגד לא תאפשר הפרות סדר, חסימת צירים ופגיעה בשגרת חייהם של עשרות אלפי אזרחים ותקיפת שוטרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר