הישג בהר חומה

נוק אאוט בפסגת זאב: יש רוב חרדי במינהל

בזמן שבכנסת הכריזו על בחירות, בירושלים נערכו בחירות לשישה מנהלים קהילתיים, כאשר לראשונה נרשם מהפך בשכונת פסגת זאב - יש רוב חרדי בין חברי המינהל • ניצחון נוסף נרשם בהר חומה (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בירושלים נערכו אתמול (שלישי) בחירות לשישה מינהלים קהילתיים; בקעה, הר חומה, גוננים, פסגת זאב, בית צפאפא וגינות העיר. נמחון חרדי נרשם בשכונות; הר חומה ופסגת זאב.

עוד קודם לבחירות הודיעו המינהלים הקהילתיים החרדים - בית וגן ואשכולות (צפון העיר; שמואל הנביא וסנהדריה), כי הגיעו להסכמות בין רבני כלל המגזרים על זהות המועמדים ובכך חסכו את הבחירות.

כך או כך, בבחירות שנערכו אתמול, הצביעו 18,436 מצביעים, שהם בסך הכל 17 אחוזים מבעלי זכות הצבעה באותן שכונות.

לציבור החרדי, נרשם הישג בשכונת פסגת זאב בירושלים, כאשר חמישה מתוך תשעת חברי המינהל שנבחרו - משתייכים למגזר החרדי.

תושב חרדי בפסגת זאב בירושלים, מציין ל'כיכר השבת': "אנו שמחים שהגידול של הציבור החרדי בשכונה, בא לידי ביטוי גם בקלפי, ואנחנו עכשיו מקווים שהציבור החרדי בשכונה יקבל את מה שמגיע לו על פי דין".

כזכור, בעת הכרזת הבחירות למינהליים, סיפר אחד העסקנים בעיריית ירושלים, ל'כיכר השבת': "הבחירות הללו הן קריטיות עבור הציבור החרדי בפסגת זאב וגם בבית וגן, ב-10 השנים האחרונות, החרדים נגסו בשכונת גבעת זאב, וכיום יכולה להיות לציבור החרדי נציגות יפה, כמו"כ ההשפעה של קריית היובל על בית וגן ירדה - ולכן האופי של הנציגים גם אמור להשתנות".

ראש העיר משה ליאון (שבקדנציה הקודמת, היה מחזיק תיק המינהלים הקהילתיים בעיריית ירושלים), אמר לאחר הכרזת התוצאות: "נתוני ההצבעה המרשימים מראים עד כמה הבחירות האלה היו חשובות לציבור הירושלמי".

"אני שמח", הוסיף ליאון, "שאחרי שנים ארוכות סוף סוף קיימנו את הבחירות למינהלים הקהילתיים ועל כך שנתנו לתושבי העיר את האפשרות להשפיע".

"אני רוצה להודות לאגף חברה בעירייה, לאריאלה רג'ואן, רני רוזנהיים, אסף שניאור, שרה אסווד, קורין אברמוביץ, אליסף פרץ וד"ר בלהה כהנא על העבודה הקשה שהשקיעו כדי שהבחירות האלה יצאו אל הפועל. נמשיך לקדם בחירות גם בשאר המינהלים בעיר".

זאבי קשש, מנכ"ל 'אחוות תורה' ותושב השכונה, אומר ל'כיכר השבת', כי "שכונת פסגת זאב מאחדת בתוכה כיום ציבורים גדולים מכל המגזרים, ומהווה סמל של חיים בהרמוניה ובסובלנות הדדית, ואני מאמין שכך זה ימשיך גם בעתיד. אין ספק שהתוצאות בבחירות הללו מסמלות שינוי בהנהלת המינהל הקהילתי בשכונה שתייצג מעתה נאמנה את כלל האוכלוסיות המתגוררות בה כיום, וודאי תדאג בצורה הוגנת לצרכים של כלל המגזרים בכלל ושל הציבור החרדי הרב המתגורר כיום בשכונה בפרט, המגיעים להם בזכות ולא בחסד בהתאם לגודלם בשכונה".

יעקב מורגנבסר מנהל תלמוד תורה 'והגדת' בשכונה בראשות מרן הגר"ח קנייבסקי, אומר ל'כיכר השבת': "ההרמוניה השוררת בשכונה לא תיפגע כתוצאה מהבחירות, תושבי פסגת זאב בכלל ופסגת זאב מרכז בפרט שבשנים האחרונות התווספו אליה מאות משפחות חרדיות אמורים לקבל הקצאות למבני חינוך ושירותים עירוניים אחרים בזכות ולא בחסד".

"הבחירות הן דמוקרטיות, ומי שמצביע משפיע, בברכתם של גדולי ישראל, המתווים דרכינו ומאירים נתיבותינו היינו כפסע מלנצח 6-3 ולהכניס למינהל 6 נציגים חרדים ושלושה נציגים חרדים בפסגת זאב מרכז ששם הגרעין הגדול של הציבור החרדי, אבל גם 5-4 זה תוצאה מבורכת מאד ואין ספק כי תושבי השכונה גאים בה מאד".

"האחדות והשלווה בשכונה המיוחדת הזאת ימשיכו בייתר שאת. מי שמצפה למלחמות או לתככים בין התושבים החרדים והחילונים לא ימצא את זה כאן", אומר מורגנבסר".

בנוסף, שני נציגי קהילת 'כאייל תערוג' בנשיאות הרב אייל עמרמי נבחרו כנציגים במינהל הקהילתי בשכונה.

הרב עמרמי, בדרך להצביע

הנציגים החדשים, צפויים לקדם את הקמת השלוחה החרדית של המינהל, שתיתן מענה לצרכים הייחודיים של הקהילה החרדית ההולכת וגדלה בשכונת הר חומה בירושלים.

יצוין, כי הבחירות התקיימו לאחר מאבק ארוך וממושך, לקבלת ייצוג חרדי הולם במינהל הקהילתי בשכונת הר חומה. בשנים האחרונות הקהילה סביב מוסדות 'כאייל תערוג', גדלה באופן מרשים ביותר, אולם זה לא בא לידי ביטוי בהקצאת תקציביות של המינהל.

נשיא מוסדות 'כאייל תערוג' הגאון רבי אייל עמרמי, הודה לכל העוסקים במלאכה ואמר: "בשם המוסדות והקהילה, אנו מודים לנציגי ש"ס בעיריית ירושלים ובכנסת, הפועלים לאורה של מועצת חכמי התורה ועושים מלאכתם נאמנה בהתאם להנחיותיו של ידידינו יו"ר ש"ס שר הפנים הרב אריה דרעי, שבזכותם זכינו להגיע לרגע הנכבד הזה. אני מברך את הנציגים שנבחרו, שיזכו שיתקדש שם שמים על ידיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר