"פורץ דרך"

אהרן רזאל זכה בפרס השר ליוצרים בתרבות היהודית

השר זאב אלקין, הודיע על 12 הזוכים בפרס השר ליוצרים בתרבות היהודית לשנת תש"ף - 2020. בתחום המוזיקה זכו הזמר והיוצר אהרן רזאל והסקסופוניסט אבטה בריהון (ברנז'ה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
אהרן רזאל (צילום: Hadas Parush/Flash90)

שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה, ח"כ זאב אלקין, הודיע אמש (שלישי) על 12 הזוכים בפרס השר ליוצרים בתרבות היהודית לשנת תש"ף - 2020.

הזוכים נבחרו על פי החלטת ועדת שיפוט שמונתה לכל תחום. בכל קטגוריה זכו בפרסים על סך 150,000 שקלים אשר התחלקו בין שני הזוכים.

בתחום המוזיקה, בו שפט גם מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' נתנאל לייפר, זכה הזמר והיוצר החרדי אהרן רזאל, על פועלו ויצירתו המוזיקלית לאורך השנים במוזיקה היהודית.

בנימוקי הוועדה נכתב: "מהיוצרים הוותיקים ופורצי הדרך של המוזיקה היהודית המקורית והמתחדשת. פועל למעלה משני עשורים באופן רציף ומעורר השראה, עם למעלה מעשרה אלבומים. אחד מאלו שהתווה את המוזיקה היהודית אל המקום המכובד שבו היא נמצאת היום".

מי שעוד זכה בפרס בתחום המוזיקה, הוא הסקסופוניסט והזמר, אבטה בריהון, המביא את שירת הקודש של יהודי אתיופיה. בנימוקי הוועדה נכתב: "מנגני הג'אז הייחודיים והמוכרים בישראל, וידוע בסגנון הנגינה הייחודי שלו לצד הביצועים מלאי הנשמה לשירת הקודש של יהודי אתיופיה. עוסק בהלחנת פרקי תהילים ותפילות בסגנונו הייחודי והמקורי שמביא את סגנון המוזיקה האתיופי והג'אז אל הטקסטים".

חברי הצוות של אהרן רזאל הגיבו בעמוד הפייסבוק: "זכינו בך אהרן! זכות גדולה להיות לצידך בדרך ובעשייה המופלאה שלך שמפיצה כל כך הרבה טוב, שמחה ואהבת הבורא בעולם. יצירה מלאת שירים ניגונים ואפילו ספר חדש "החיים כניגון" שהוצאת. יצירה שתישאר כאן לדורות ! אוהבים מאוד".

הזמרת והיוצרת הדתייה ריקה רזאל, הגיבה בשיחה עם 'כיכר השבת' לזכייה המרגשת של אחיה אהרון: "מתרגשת ממש בשביל אהרן, מגיע לו, אהרן הוא לא רק אומן מדהים, גם אחד האנשים שאני הכי מעריכה בעולם. אהרן התחיל את כל המהפיכה של המוזיקה היהודית העכשווית והתחיל טרנד ענק שמחבר אנשים ליהדות ומוזיקה. גאה בו ואוהבת אותו כל כך".

שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה ח"כ זאב אלקין מסר: "אני נרגש להעניק היום את פרס השר לתרבות יהודית על שם השר אורי אורבך ז"ל לעשרה זוכים מתחומי הקולנוע, המוזיקה, התיאטרון, הספרות והשירה, האמנות הפלסטית ושני פרסים על מפעל חיים. זכיתי לעבוד יחד עם אורי ז״ל בכנסת ובממשלה במהלך שתי קדנציות. אהבתי והערכתי מאוד את דרכו המיוחדת, האנושית, המכבדת את הבריות. אורי היה פוליטיקאי מזן אחר שכל כך חסר בימינו. הנאומים חדי הלשון שלו וההבחנות המדויקות חסרים לי היום בכנסת ישראל".

השר הוסיף ואמר: "היה לנו חשוב במשרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה להמשיך את פרויקט ההנצחה הזה לפועלו של השר אורבך ז"ל למרות קשיי התקציב בתקופה מורכבת זו. אני מרגיש כי השנה יש לפרס הזה משמעות מיוחדת, תקופה שבה נגיף הקורונה סוגר אותנו בביתנו, סוגר את היכלי התרבות והיצירה ומקשה מאוד על אמנים בתחומים השונים. היה לי חשוב להכיר תודה לאמנים על היצירה שלהם שמבטאת קולות שונים בחברה הישראלית וביצירה היהודית".

מיכל אורבך, אלמנתו של אורי ז"ל מסרה: "דווקא בימי קורונה, כשעולם התרבות נמצא במצוקה ורוב היוצרים מתקשים להמשיך בשגרת היצירה שלהם, הפרס על שמו של אורי ז"ל מקבל משמעות רבה יותר, של חיזוק העשייה התרבותית בארץ. ברכות חמות לזוכים, המשך יצירה פורה לכל אחד ואחת מכם.ותודה לשר אלקין, השר להשכלה הגבוהה והמשלימה, ולמנכ"ל משרדו מרדכי בניטה; וכן לרב איתיאל בר לוי, מנהל האגף לתרבות יהודית – על פועלם להמשך קיום מסורת הפרס המבורך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר