מהם היתרונות של מעבד מזון ומה ההבדל בינו לבין מיקסר ובלנדר?

בין מכשירי המטבח הקלאסיים נמצא מעבד המזון העשוי ממיכל גבוה וצר דמוי צנצנת, והמיקסר הכולל מגוון אביזרים מורחב - מה ההבדלים בינהם ולמה כל אחד נועד (מטבח, מקודם)

במטבחים רבים ניתן למצוא גם את המיקסר הידני, המשמש בעיקר להקצפה. (צילום: יח"צ)

היתרונות של מעבד המזון

עוצמה - המנוע של מעבדי המזון חזק במיוחד, נע בין 1000-1250 ואט, ומאפשר להם להתמודד בצורה מרשימה עם משימות קשות כמו חיתוך ירקות קשים או הכנת בצק, בקלות ובמהירות.

קיבולת מעבדי המזון מגיעים עם קערות בעלות קיבולות שונות, המאפשרות עבודה על כמות גדולה.

מעבדי המזון מגיעים עם קערות ערבוב רחבות ועם פתח הזנה רחב המאפשר הכנסה נוחה של פירות וירקות גדולים בשלמותם, לעבודה קלה ומהנה . במעבדי המזון שלנו מסדרה MC8, ישנה קערה גדולה במיוחד בנפח 3.9 ליטר.

פונקציונליות - מעבדי המזון כוללים מספר רב של אביזרים, בהם סכין משוננת לחיתוך וכן סטים שונים של סכינים הניתנות להחלפה, כאשר כל סכין מיועדת לביצוע פעולה אחרת – החל מפריסה או חיתוך ירקות בצורות וגדלים שונים ועד גירוד גבינות.

חסכון - בנוסף לדסקיות השונות, ישנם מעבדי מזון הכוללים אביזרי לישה, מקציף, מסחטת הדרים ומסחטה לפירות קשים. מעבדי מזון רבים משלבים גם בלנדר (ממחה), המיועד לריסוק פירות וירקות ולהכנת משקאות, וגם מיקסר המשמש לרידוד בצק, ומציעים מספר כלים באחד, וחוסכים כך מקום על שיש המטבח.

מהירות עוצמת העבודה של מעבדי המזון מאפשרת לנו לבצע פעולות מורכבות שבדרך כלל לוקחות זמן רב, תוך דקות, ולפעמים אפילו תוך שניות בודדות וללא מאמץ.

שליטה ובקרה מעבדי המזון מאפשרים בחירה בין מספר מהירויות עבודה, בהתאם לסוגי החומרים השונים ולתוצאה הרצויה. הפעלה קצרה או אפילו רגעית מובילה לקיצוץ גס של חומרים, ומאפשרת לנו לבחון את התוצאה ולהחליט האם לעבד את המזון פעם נוספת.

לקטלוג מעבדי המזון של בוש>>

מה הם ההבדלים בין מעבד מזון ובלנדר?

בלנדר (ממחה), הוא מכשיר המיועד בעיקר לריסוק פירות וירקות ולהכנת משקאות. הבלנדר עשוי ממיכל גבוה וצר דמוי צנצנת, העשוי לרוב מפלסטיק או זכוכית. בתחתית המיכל נמצאים להבים מסתובבים. הלהבים של הבלנדר אינם חדים במיוחד, ומיועדים בעיקר לערבוב נוזלים ולריסוק קרח, מה שהופך את הבלנדר למכשיר אידיאלי להכנת משקאות, קוקטיילים, מילקשייקים ומרקים.

בנוסף לבלנדר המוכר ישנו גם את מכשיר הבלנדר מוט – בלנדר ידני שבנוי בצורת מוט שבקצהו התחתון נמצאים להבי החיתוך. בלנדר המוט מגיע גם הוא עם מיכל גבוה וצר עשוי פלסטיק, המזכיר בצורתו כוס גבוהה, אליו מוכנסים הנוזלים אותם אנו רוצים לערבב, ולשם נכנס בהמשך גם המוט על מנת לערבב את הנוזלים.

לסיכום: בלנדר מוט אידיאלי לערבוב נוזלים ולהכנת משקאות ושייקים. לעומת זאת, לבלנדר הרגיל מנוע חזק יותר ולכן אם ברצונכם מכשיר המתאים לריסוק קרח ופירות קשים, הבלנדר הרגיל מתאים עבורכם.

מעבד מזון או בלנדר? הכל תלוי בצרכים שלך - בוש

לקטלוג מעבדי המזון של בוש>>

מיקסר משמש בעיקר לאפיה ואילו מעבד מזון מבצע פעולות נוספות - בוש

מה הם ההבדלים בין מעבד מזון ומיקסר?

המיקסר הוא מכשיר המיועד ללישת בצק, הקצפת ביצים וערבול תערובות סמיכות והוא משמש בעיקר לאפייה. המיקסר בנוי מקערת ערבוב רחבה וגדולה, וזרוע חשמלית אליה ניתן לחבר ווי ערבוב שונים.
הווים השונים במיקסר כוללים ווי לישה להכנת בצק, וכן מקציפים לערבוב והקצפת נוזלים והכנת קציפות מסוגים שונים.

• המיקסר כולל מגוון אביזרים מורחב: קערה ענקית, וו לישה, וו גיטרה, מקצף, דיסקיות שונות ועוד.
ומתאים להכנת בצק ובלילות לעוגה, פסטה ביתית, תערובת קצוצה ועוד.

במטבחים רבים ניתן למצוא גם את המיקסר הידני, המשמש בעיקר להקצפה. המיקסר הידני דורש אחיזה מתמשכת של המכשיר לאורך כל השימוש כך שהוא אינו מאפשר לבצע פעולות נוספות במקביל.
בנוסף, כוח המנוע של המיקסר הידני חלש משמעותית מהמנוע של המיקסר השולחני, והוא מתאים לערבוב והקצפה של מסות קטנות יחסית.

לקטלוג מעבדי המזון של בוש>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר