החיידק הזה יסייע לחיזוק ההגנה הטבעית

מערכת החיסון ממוקמת בתוך המעי שלנו, מה שאומר שלחיידקי המעי יש הרבה מאוד כוח והשפעה. זה מה שאתם צריכים להוסיף לתפריט היומי כדי לתגבר את החיידקים הטובים בגוף שלכם (אוכל, מקודם)

פרוביוטיקה זמינה אפשר למצוא למשל ביוגורט פרויביוטי או למשל בירקות כבושים במלח (צילום: גל בן זאב)

אתם אולי לא משקיעים בזה מחשבה, אבל עמוק בתוך המעיים שלכם יש עולם שלם של אורגניזמים חיים. נשמע מעט מטריד? ייתכן, אבל מרביתם עובדים למענכם ולכן הם נקראים חיידקים טובים. כן, יש דבר כזה ולמרבה המזל, אפשר להשיג את האורגניזמים האלה דרך כמה מהמזונות הכי פופולריים שאתם מכירים.

אחד מאותם חיידקים טובים נקרא Lactobacillus casei, או בקיצור L. casei, והוא ממשפחה הקרויה פרוביוטיקה. הוספת L. casei לתזונה עשוי לסייע בחיזוק ההגנה הטבעית.

איך זה עובד?

ידוע שחלק חשוב ממערכת ההגנה הטבעית שלנו, שפועלת כ"מחסום" יציב מפני פלישת חיידקים מזיקים, רדיקלים חופשיים ורעלנים מהסביבה, נמצאת ופועלת במערכת העיכול. לפי מחקרים תזונה מתאימה, בשילוב פרוביוטיקה, יכולה להביא לחיזוק אוכלוסיית חיידקי המעיים הידידותיים, באמצעות חיזוק מחסום המעי המונע חדירת חיידקים מזיקים למערכות הגוף.

אכלתם כבר פרוביוטיקה היום?

באופן טבעי במעיים שלנו קיימים חיידקים, כאמור טובים ורעים, אך ישנם מאכלים מותססים המכילים גם הם פרוביוטיקה, אלו למעשה חיידקים טובים שמסייעים למערכת העיכול שלנו. פרוביוטיקה זמינה אפשר למצוא למשל ביוגורט פרויביוטי או למשל בירקות כבושים במלח.

אקטימל, לדוגמא, נוצר מחלב שעבר תסיסה, על ידי שני חיידקי היוגורט המסורתיים (לקטובצילוס בולגריקוס וסטרפטוקוקוס תרמופילוס), אליהם מוסיפים בתהליך תסיסה מיוחד וארוך את החיידק הפרוביוטי L.casei. אז כשאתם לוגמים בפעם הבאה בקבוקון של אקטימל, תדעו שכל בקבוק אקטימל (100 מ"ל) מכיל יותר מ-10 מיליארד חיידקים חיים מסוג L.casei נוסף על חיידקי היוגורט הרגילים, חיידקים טובים שמסייעים לחיזוק ההגנה הטבעית, גם טוב לכם וגם טעים.

רוצים לקרוא עוד על פלא היוגורט - היכנסו >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר