זעם בימין

ומי מואשם בהריגת אהוביה? נערי הגבעות

אחרי שהאשימו כי המשטרה התנגשה ברכב בו נסעו וכך נגרם התאונה שהובילה למות הנער, החליטה המשטרה להאשים את הנוסעים בהריגה • סמוטריץ' בפניה דחופה בנושא (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אהוביה סנדק ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

ארבעת הנערים שהיו ברכב בעת ההתהפכות שהובילה למותו של אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי, נחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

כזכור, לפני יומיים, נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל, במהלך מרדף משטרתי. הנערים שהיו ברכב, האשימו את המשטרה בהרג מכוון, ואף מאז נערכו מספר הפגנות אלימות בירושלים - נגד המשטרה.

היום כאמור, הודיעה המשטרה כי החליטה לחקור את הנערים שהיו ברכב יחד עם אהוביה, בתור חשודים במוות ברשלנות. ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהגיע לזירת התאונה, לאחר התאונה, שלח מכתב זועם ליועמ"ש מנדלבליט ולראש מח"ש קרן בר מנחם.

העימות עם סמוטריץ' - בזירת התאונה (צילום: דוברות)

"על פניו חקירה זו של הנערים, מנוגדת לדין, בהיותה סותרת את חקירת מח"ש המתנהלת באשר לאחריות למותו של סנדק", טוען סמוטריץ' במכתב.

"חקירת האירוע בו היו מעורבים שוטרים אמורה להתנהל על ידי מח"ש, ויש חשש גדול מאוד חקירת הנערים במקביל על ידי המשטרה, שאנשיה חשודים באחריות לגרימת המוות בעצמם, תביא לזיהום חקירת מח"ש".

"על פי הנחיית", מוסיף סמוטריץ', "פרקליט המדינה (הנחיה מס' 18.2 - מדיניות התביעה בתיקי חקירה בהם חשוד בביצוע עבירה כלפי שוטר מתלונן על שימוש בכוח מצד שוטר) בעניין חקירת מח"ש, כל עוד מתנהלת חקירה בנושא מסוים על ידי מח"ש אסור למשטרה לפתוח בחקירה עצמאית משלה".

"אבקשכם להורות למשטרה לחדול מהחקירה לאלתר ולאפשר למח"ש למצות את החקירה בעצמה. לתשובתכם בדחיפות אודה", סיים סמוטריץ' את המכתב,

המכתב המלא

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו תקף המשטרה בחריפות: "המשטרה בהתנהלות מלמדת כי היא עושה ככל שביכולתה לטשטש את האחריות על המוות המיותר שנגרם בעקבותיהם. אני מקווה שבית המשפט יורה על שחרורם לאלתר של החשודים שנמצאים עדיין בטראומה לאור האירוע הקשה הזה".

מדוברות המשטרה נמסר: במוקד המשטרה התקבלו שיחות מאזרחים על מספר חשודים שמיידים אבנים לעבר כלי רכב חולפים, סמוך לצומת מכמש. עם קבלת הדיווח, כוחות משטרה שפעלו באזור ביצעו חסימה של ציר הנסיעה עם רכבם. משזיהו את הרכב בו נסעו החשודים, הורו לו לעצור, אולם נהג הרכב לא נענה להוראת השוטרים, המשיך בנסיעה מהירה תוך שהוא עוקף את החסימה בנסיעה על שולי הכביש וממשיך במנוסה בנהיגה פרועה ובמהירות המסכנת את חיי משתמשי הדרך. הבלשים החלו בנסיעה בעקבותיו ובסמוך לצומת רימונים התרחשה תאונה במהלכה הרכב האזרחי התהפך. בעקבות המקרה נפתחה חקירה על ידי הגורמים המוסמכים, וזו תנוהל ביסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר