שר הדתות הרב יעקב אביטן במוקד הלאומי של מד"א

את השר ליווה בביקורו מנכ"ל מד"א, אלי בין ובכירי הארגון • אנשי המקצוע במד"א הציגו בפני השר את היקף הפעילות של מד"א בשגרה ובחירום ועל ההתמודדות של מד"א במשבר הקורונה • שר הדתות הרב יעקב אביטן: "הופתעתי כאשר נחשפתי לעוצמה האדירה של מגן דוד אדום, לפריסה האדירה ולכמות והעוצמה. הציבור החרדי רואה בכם שותפים לדרך" • מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין: "הפרויקט המשותף להתקין ציוד מציל חיים בכל בתי הכנסת, המקוואות ושאר מבני דת, הוא נדבך חשוב בהעמקת שיתוף הפעולה ובהצלת חיים" (חדשות הבריאות, מקודם)

(צילום: יח"צ)

שר הדתות הרב יעקב אביטן ביקר במוקד הלאומי של מד"א בקרית אונו והביע התפעלות מהפעילות המקצועית ומההיקף העצום של הפעילות הנעשית ע"י מגן דוד אדום.

את השר ליווה בביקורו מנכ"ל מד"א, אלי בין ובכירי הארגון. השר קיים סיור נרחב במוקד והכיר לעומק את הפעילות שמוביל מד"א כארגון ההצלה הלאומי וכמי שעומד בחזית המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל.

הוצג בפני השר מערך הבדיקות הסרולוגיות

במהלך הסיור, למד השר אביטן אודות פעילות מד"א בשגרה ובחירום, וקיבל מאנשי המקצוע סקירה על התמודדות הארגון במשבר הקורונה במהלך השנה האחרונה. בנוסף, הוצג בפני השר מערך הבדיקות הסרולוגיות, האוטובוסים לפינוי חולי קורונה בעת חירום, פרויקט מד"א 2020 (מד"א בקהילה) שצפוי להוריד בכ-30% את הצורך בפינויים של חולים לחדרי המיון ובכך להקל על העומס בבתי החולים ועל תרומת הפלסמה מחולי קורונה שהבריאו.

בפני השר הוצגו הנתונים לפיהם בכל 40 שניות מוזנק אמבולנס ובכל 15 שניות מתקבלת שיחת חירום וכי מידי שנה מתקבלים במוקד מד"א כ-2 מיליון שיחות, כאשר בתקופת הקורונה הגיע מספר דומה של שיחות בפרק זמן של שלושה חודשים בלבד. נתון נוסף שהציגו אנשי המקצוע לשר הוא שמידי יום מספק מד"א כאלף מנות דם באמצעות בנק הדם הלאומי, ועתה בימי הקורונה, לאחר המבצע שהתקיים, קיבלו כמאה חולים מנות פלזמה להתמודדות עם נגיף הקורונה.

בתום הסיור אמר השר הרב יעקב אביטן: "אני מכיר את מגן דוד אדום במשך 20 שנה מתפקידי הקודמים באשקלון ובסיור היום הבנתי שלא הכרתי כמעט כלום. הופתעתי כאשר נחשפתי לעוצמה האדירה של מגן דוד אדום, לפריסה האדירה ולכמות והעוצמה. אתם עומדים בחזית העשייה של מדינת ישראל ועושים כבוד גדול למדינה. נגעתם בתקופת הקורונה במאות אלפי אזרחים שהייתם הכתובת עבורם ונתתם להם מענה אישי. הציבור החרדי רואה בכם שותפים לדרך".

"עוד אמר השר: "חז"ל אומרים שכל המציל נפש אחת כאילו קיים עולם מלא, אני מבקש לעשות הכל כדי לפעול להציל חיי אדם וללכת לפרויקט משותף בו יתקינו בכל בתי הכנסת, מוסדות, מקוואות ומבני דת ציוד החייאה מציל חיים. מהלך זה יעזור להציל חיים אחרי מס' אסונות שהיו לאחרונה במקוואות.

אני רוצה להודות להנהלת מד"א ובראשם למנכ"ל אלי בין שעושה עבודה מדהימה, מקצועית ומצילת חיים. בכל אירוע, אתכם פוגשים ראשונים. מדינת ישראל חייבת לכם הכרת הטוב על כל העשייה המרשימה שלכם. כל דבר שאתם נוגעים בו יש בו הצלחה גדולה".

מדינת ישראל חייבת לכם הכרת הטוב על כל העשייה המרשימה שלכם

מנכל מד"א רמ"ג אלי בין הודה לשר הדתות הרב יעקב אביטן על שהקדיש מזמנו לסיור המכובד ועל שיתוף הפעולה, העזרה והסיוע של משרד הדתות וציין כי "הפרויקט המשותף להתקין ציוד מציל חיים בכל בתי הכנסת, המקוואות ושאר מבני דת, הוא נדבך חשוב בהעמקת שיתוף הפעולה ובהצלת חיים של ממש, לאחר שרק לאחרונה הוזעקו כונני מד"א לאירועים בבתי כנסת ומקוואות, שבאחדים מהמקרים האירועים הסתיימו בטרגדיה. העבר מוכיח שבכל מקום שבו מותקן ציוד מציל חיים, בכוחו למנוע אסונות וטרגדיות. אני שמח שהפרויקט המשותף יוצא לדרך וכארגון ההצלה הלאומי של ישראל, העוסק יום יום באלפי מקרים של הצלת חיים, זוהי זכות שהיא חובה עבורנו ליטול חלק בפרויקט המשותף".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר