השחיתות נמשכת

החשוד בפיגוע ההמוני זוכה - ללא כל נימוק

אחרי חיסול החוקר, וטיוח מעורבותה של איראן בפיגוע הנוראי בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס בשנת 1994 - הקו תומך הטרור נמשך גם בבית המשפט והיהודים זועמים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בית משפט בארגנטינה (צילום: Shutterstock)

זעם בקהילה היהודית של ארגינטינה: חשוד מרכזי בפיגוע שבו נרצחו עשרות יהודים בשנת 1994, זוכה מבית המשפט וזאת ללא כל נימוק.

פיגוע ההתאבדות המחריד בבניין הקהילה היהודית AMIA, תוכנן במעורבות של איראן וחיזבאללה וכלל משאית מלאה בחומר נפץ ומחבל לבנוני מתאבד, בשיתוף פעולה עם מקומיים.

26 שנה לאחר הפיגוע, בקהילה היהודית חיכו שייעשה צדק - אך מתברר שהשחיתות נמשכת. 3 שנים לאחר שתובע יהודי, חוקר הפיגוע נרצח בביתו שעות לפני המשפט בו היה אמור להעיד, נראה שגם בית המשפט לא עושה צדק - ויתכן שהמעורבות הטרוריסטית של איראן ממשיכה להשפיע.

התובע שנרצח (צילום מסך))

קרלוס טלדין הינו מכונאי רכב, שעל פי העדויות סיפק משאית מדגם רנו עבור הפיגוע, מילא אותו בחומר נפץ והסיע אותו אל חניון הסמוך למבנה היהודי.

שבוע לאחר הפיגוע נעצר טלדין יחד עם חמישה קצינים במשטרת בואנוס איירס ששיתפו פעולה עם הפיגוע וריצו עונש מאסר של עשר שנים.

טלדין עצמו סירב לשתף פעולה עם החקירה, עד שקיבל 400,000 דולרים. בשלב זה נפסלו הראיות שהושגו ממנו בשל התשלום הלא חוקי, אך המשפטנים המייצגים את הקהילה היהודית טוענים שיש לקבל את העדויות שנגבו עד לתשלום, ולהעניש אותו ב-20 שנים נוספות בכלא - בהתחשב בראיות הברורות למעשיו - שעליהן אין חולק.

בדיון השני במשפטו, החליט בית המשפט הפדרלי - בשורה אחת בלבד - "לזכות את קרלוס טלדין מההאשמות שלו", ללא כל נימוק נוסף. בית המשפט הצהיר כי עד ה-26 במרץ לא יינתנו פירוטים של גזר הדין.

כצפוי, זעמם של יהודי ארגנטינה הוא גדול. "החלטת בית המשפט מחזקת את הצורה המביישת בה פועל פה הצדק", אמר דובר של ארגון AMIA. לדבריו, ההחלטה "מוסיפה עוד כאב ומייצרת בלבול בלתי מוסבר - וזהו ניגוד גדול לראיות הברורות שהושגו", אמר הדובר.

בית כנסת בבואנוס איירס (צילום: Shutterstock)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר