חסר תקדים

קצין בצה"ל ייכנס למחבוש בגלל ירי שגוי על בית בעזה

מפקד מחלקה ירצה מאסר בפועל, ובכירים ממנו נשפטו למאסר על תנאי, בשל התנהלות שגרמה לירי שגוי של פגז על בית בעזה - אף שאיש לא נפגע; כך הוחלט היום בצה"ל (צבא)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הבית בעזה שנפגע מהירי השגוי (צילום: מתוך טוויטר)

שבעה ימי מאסר בפועל נגזרו היום (חמישי) על מפקד מחלקה בשריון, בעקבות התנהלותו במהלך אירוע ירי בשוגג של טנק, משטח ישראל לשטח רצועת עזה, לפני כשבועיים.

דובר צה"ל עדכן בנוסף, כי גם מפקד הפלוגה וסגנו נשפטו ל-14 ימי מאסר על תנאי, בשל המקרה, בו כזכור לא היו נפגעים בנפש, אלא נזק לרכוש בלבד.

מסקנות התחקיר העלו, כי המפקדים לא פעלו לפי הנהלים הנדרשים, טרם קיום התרגיל ובמהלכו - מה שהוביל להבנה מוטעית של הכוח כי מדובר ב'אירוע אמת'.

המשפחה העזתית כאמור לא נפגעה מירי הפגז, מאחר ובדיוק באותו רגע שהתה מחוץ למבנה.

טנקים בגבול הרצועה. ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

מדובר צה"ל נמסר: "השבוע הוצג למפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני ולמפקד עוצבת 'געש' תא"ל דן נוימן, תחקיר בנושא אירוע ירי טנק בשוגג משטח ישראל לשטח רצועת עזה ב-14 בדצמבר 2020, בו נקבע כי מדובר באירוע חמור, המעלה מספר כשלים, תקלות ושגיאות בהתנהלות המפקדים ובהיבטי הבטיחות".

"על פי מסקנות התחקיר, המפקדים לא פעלו לפי הנהלים הנדרשים, טרם קיום התרגיל ובמהלכו, דבר שהוביל להבנה מוטעית של הכוח כי מדובר באירוע אמת".

"בעקבות ממצאי התחקיר, החליט מפקד עוצבת געש על נקיטת מספר צעדים פיקודיים", פירט דו"צ: "מפקד המחלקה נשפט על ידי מפקד הגדוד, ונידון לשבעה ימי מחבוש בפועל על כשלים בהתנהלותו הפיקודית ובנושא הבטיחות; מפקד הפלוגה וסגן מפקד הפלוגה, נשפטו על ידי מפקד החטיבה על אחריותם הכוללת לאירוע, וכן על חלקו של סגן מפקד הפלוגה באי מימוש הפקודות המחייבות. הקצינים נדונו ל-14 ימי מחבוש על תנאי".

לפי צה"ל, ישנה "חשיבות רבה בקיום תחקירים מעמיקים, למידה והפקת לקחים, באירועים מסוג זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר