אחרי המפגש

גורמים ביהדות התורה ובש"ס: "נתניהו מחזר אחרינו"

בעוד בש"ס עדיין משדרים נאמנות בלתי מסויגת לנתניהו, למרות נסיקת סער בסקרים, ביהדות התורה מודים כי תמיכתם תלויה בתוצאות הבחירות. כך או כך, התחושה זהה: נתניהו אינו רגוע (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו וראשי המפלגות החרדיות (צילום: הדס פרוש ויונתן זינדל, פלאש 90)

יממה אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו נועד במעונו עם אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני, גורמים במפלגות החרדיות מתארים "כי הוא מחזר אחרינו, כדי לבחון את השטח ואת מידת הנאמנות שלנו אליו".

בשני חלקי יהדות התורה לא ממהרים בימים האחרונים, מאז שפוזרה הכנסת ה-23, להכריז על בנימין נתניהו כמועמד היחיד לראשות הממשלה כפי שעשו בשלוש מערכות הבחירות האחרונות.

אחד מהם, יו"ר הסיעה יצחק פינדרוס, אף התבטא כי "אם גדעון סער יגיע אלינו עם 45 מנדטים ויהדות התורה וש"ס ישלימו לו את הממשלה, לעומת נתניהו שיגיע עם 10 מנדטים - ברור מה יקרה".

"אם לנתניהו לא יהיה סיכוי להרכיב את הקואליציה, ולגדעון סער כן יהיה סיכוי, כמובן שהשיקול הוא אחר", אמר פינדרוס בראיון לקול ברמה.

גדעון סער (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כך נשמעים, בנימה כזו או מעט שונה, גם שאר הח"כים של יהדות התורה: נעדיף את נתניהו, הוא האפשרות הראשונה, "בגלל הכרת הטוב" - כמו שאמר סגן שרת התחבורה אורי מקלב בראיון ל'כיכר השבת' במשדר פיזור הכנסת - אבל "סער לא פסול".

בש"ס, לעומת זאת, צמודים הרבה יותר לנתניהו. יו"ר התנועה השר אריה דרעי הבהיר בסוף השבוע כי "יתמוך בנתניהו בכל מצב", ואף חבר כנסת בסיעתו טרם נשמע פוזל לכיוון 'תקווה חדשה' של גדעון סער.

מקורבי הבכירים שהשתתפו בפגישות אתמול עם ראש הממשלה נתניהו מספרים, בשיחה עם 'כיכר השבת': "כשהוא הבין את השטח, הוא אפילו לא ביקש מכתב נאמנות, כפי שנהג בסבבים הקודמים".

הדיון הסוער על הפרשת שאשא-ביטון מהליכוד (צילום: ערוץ כנסת)

על רקע זה, באה היום הודעתו של סער, בה נכתב: "הלחצים האגרסיביים של הליכוד על נציגי המפלגות החרדיות להצביע נגד ח"כ יפעת שאשא-ביטון בהליך מעין-שיפוטי, כאילו מדובר בנושא קואליציוני, היא חציית קו אדום נוסף".

"בליכוד של פעם ידעו לכבד הליכים פרלמנטריים תקינים", הוסיף גדעון סער, בעקבות הניסיון הכושל להכריז על שאשא ביטון שערקה למפלגתו כ'פורשת' מסיעת הליכוד ולפגוע כך בתקציבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר