"תקציב המשכי"

אושר: ישראל תמשיך להתנהל עם תקציב 2018

מדינת ישראל תמשיך להתנהל עם תקציב המשכי גם ב-2021, כך אישרו הערב חברי הכנסת בקריאה שניה ושלישית. מדובר בתקציב שאושר בסוף 2018, לפני היציאה לבחירות (אקטואלי)

מהדיונים הערב על התקציב (צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת)

הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את התקציב ההמשכי, כך שישראל תתנהל גם במהלך 2021 עם תקציב שאושר בסוף שנת 2018, לפני היציאה למערכת בחירות 2019 א'.

ההצעה, שקשורה בחוק יסוד, הייתה זקוקה ליותר מ-61 תומכים במליאה, וחלק מהאופוזיציה נרתמה לתמוך בהצבעה. ההצעה קודמה בהסכמה בין 'הליכוד' ל'כחול לבן' ערב פיזור הכנסת, מתוך הבנה שלא יהיה תקציב.

בכירי משרד האוצר, בהם החשב הכללי וממלא מקום ראש אגף התקציבים, התריעו בכנסת בימים שקדמו לפיזורה כי אילו לא יאושר התקציב ההמשכי, משרדי הממשלה לא יוכלו להוציא עשרות מיליארדי שקלים, דווקא בתקופה כלכלית קשה זו. החוק עבר בקריאה ראשונה שעה לפני פיזור הכנסת, ולכן הגיע לקריאה שנייה ושלישית גם לאחר פיזור הכנסת.

ההצעות קובעות תיקון קבע לגבי מנגנון התקציב ההמשכי וכן קובעות הוראת שעה להסדרת התקציב ההמשכי בשנת הכספים 2021, שמטרתה לאפשר כי תקציב זה יתבסס גם על התוספות התקציביות שהוקצו לשנת 2020 - קופסות הקורונה והגדלת בסיס התקציב.

במסגרת תיקון שעבר בוועדת הכספים, נקבע כי מנגנון התקציב ההמשכי יוצמד לשיעור הגידול באוכלוסייה ולא למדד המחירים לצרכן, כך יוצא שהשינוי יגדיל את תקציב המדינה לשנת 2021 ויעמידו על 419 מיליארד שקלים.

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר : "אני מברך על אישור חוק יסודות התקציב וחוק יסוד משק המדינה בכנסת אותם יזמתי, אני מודה לכולם על ההתכנסות והאחדות למען האינטרס של אזרחי מדינת ישראל. מדובר בצעד משמעותי מאוד שיאפשר את המשך מענקי הקורנה לעצמאים, שכירים ובעלי עסקים ובנוסף יאפשר תפקוד תקין של משרדי הממשלה, החל מינואר ועד לאישור התקציב הבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר