מתיחות שיא

הצוללת במפרץ: איראן מאיימת על ישראל

צוללות צבאיות נשלחו מישראל ומארה"ב אל המפרץ הפרסי, כדי לאותת לאיראנים המאיימים בנקמה • בתגובה לצעד, הזהירו במשרד החוץ בטהרן כי "זה יהיה מסוכן מאוד" (בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
(צילום: חיל הים האמריקאי)

המתיחות במפרץ הפרסי מגיעה לשיא חדש, לאחר שעל פי הדיווחים צוללת ישראלית הגיעה לאזור, דובר משרד החוץ האיראני מזהיר: "שלא יחצו קווים אדומים".

בעוד המזרח התיכון עוצר את נשימתו, ומעלה ספקולציות שונות לגבי תגובה איראנית אפשרית לחיסולו של אבי תוכנית הגרעין האיראני מוח'סן פאחריזדה, נראה כי הממשל האמריקאי והממשל הישראלי מתייחסים ברצינות רבה לאיומי הנקמה, ומשדרים לאיראן מסר חריף ולפיו כל פעולה מצידה, תגרור תגובה אגרסיבית במיוחד.

המהלך החל לפני כשבוע במשלוח כוח ימי אמריקאי משמעותי ביותר למימי המפרץ הפרסי, הכוח כולל צוללת בהנעה גרעינית, בעלת יכולת לשאת 154 טילי שיוט טומהוק להתקפה יבשתית, ויחידות לחימה מיוחדות. משימתה הוגדרה "להפגין מחויבות לבעלות הברית של ארה"ב באזור, להגן על הסחר הבינלאומי, ולהעניק מענה בפני כל איום פוטנציאלי".

אל הצוללת אדירת המימדים התלוו שתי ספינות קרב נוספות גם הם בעלות יכולת לשיגור מגוון טילים המאיימים ישירות על איראן.

מצידה של ישראל דווח על צאתה של צוללת ישראלית לכיוון המפרץ הפרסי, תוך שהיא חוצה את תעלת סואץ בגלוי לעבר יום סוף ומשם מזרחה אל מיצרי הורמוז והמפרץ הפרסי. תנועותיה הגלויות באופן חריג של הצוללת, זכו להתייחסות עמומה מצידו של דובר צה"ל תת אלוף הדי זילברמן שטען בראיון לכלי תקשורת סעודי, כי הצוללות בכוננות וכי ישראל עוקבת אחרי תנועותיה של איראן באזור.

הצוללת הנעה באזורם הכניסה את משטר החות'ים בתימן הנתמך בידי איראן לכוננות ספיגה, והעלתה השערה לפיה מתכננים האיראנים לבצע התקפה על ישראל משטחה של תימן, בדומה להתקפה על מתקני הנפט בסעודיה בספטמבר 2019 שבוצעה משטחה של תימן בשליחותם של האיראנים.

כעת על פי דיווחים לא רשמיים הגיעה הצוללת הישראלית לאיזור, והלחץ על איראן לשיא חדש, החשש לפעולה איראנית מתעצם לרגל יום השנה לחיסולו של מפקד כוח אלקודס קאסם סולימאני. נראה כי בפעולתן הגלויה מנסות ישראל וארה"ב להרתיע את האיראנים מלפעול, ולא לאיים עליה בפעולה יזומה.

סעיד חטיבזאדה, דובר משרד החוץ האיראני, איים באומרו: "כולם יודעים מה מסמל המפרץ הפרסי עבור איראן. כולם מכירים את מדיניותנו בנושא הביטחון הלאומי. כולם יודעים היטב שאם הקווים האדומים ייחצו מבחינת איראן, זה יהיה מסוכן מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר