'כחול לבן' מתפרקת

גבי אשכנזי צפוי לפרוש; בני גנץ דורש מניסנקורן להתפטר

שר החוץ גבי אשכנזי צפוי להודיע על פרישה זמנית מהחיים הפוליטיים • שר המשפטים אבי נינסקורן טען כי יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ רוצה לחבור לנפתלי בנט, ונדרש על ידי שר הביטחון להתפטר (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד בטבת תשפ"א | 29.12.20
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

'כחול לבן' מתפרקת: שר החוץ גבי אשכנזי צפוי להודיע כי הוא פורש, לפחות זמנית, מהחיים הפוליטיים. אשכנזי צפוי לעזוב את המפלגה בה הוא חבר כיום, ולא להתמודד מטעמה לכנסת הבאה.

בתוך כך, יו"ר המפלגה, שר הביטחון בני גנץ שוחח עם אבי ניסנקורן וביקש שיגיש את התפטרותו מתפקיד שר המשפטים, אחרי שהודיע כי יצטרף למפלגה של רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב.

גנץ הסביר כי "ניסנקורן בחר בית פוליטי חדש ומשכך מצופה שיתפטר מתפקידו. תיק המשפטים הוא מהנכסים החשובים של כחול לבן לשמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינת ישראל וכפי שפעלנו עד כה, נמשיך גם בהמשך".

באתר ynet דווח כי ניסנקורן הסביר בשיחות סגורות החליט לפרוש מכחול לבן אחרי שנודע לו כי בני גנץ מתכנן לחבור לנפתלי בנט.

בשיחות סגורות עם גורמים פוליטיים אמר ניסנקורן: "ביום חמישי הודעתי להם שאני שוקל את דרכי הפוליטית, אבל יום לאחר מכן דיברו איתי על חבירה לימינה של בנט. בעקבות ההחלטה הזו החלטתי שאני פורש מכחול לבן ועובר לדרך חדשה".

מכחול לבן נמסר בתגובה לדיווח של יובל קרני: "ניסנקורן שקל לעזוב את כחול לבן עוד לפני שפוזרה הכנסת. כל טענה אחרת לא מוכרת לנו".

גורמים בכחול לבן הוסיפו כי "ניסנקורן מתנהל בכפיות טובה. כמו עסקן ולא כמו מנהיג. בני גנץ מינה אותו, גיבה אותו לאורך כל הדרך, את כל מה שעשה במשרד המשפטים עשה מתוקף הכוח והגב של בני ולא שלו עצמו. ובסוף עשה שיקול אישי והפנה עורף".

ממפלגת 'ימינה' נמסר כי "לא מתנהל מו"מ עם כחול לבן. כראש הממשלה נפתלי בנט יביא את השינוי בישראל ויוביל את שיקום הכלכלה ההרוסה, ויזמין לממשלתו כל מפלגה ציונית שתניח זמנית בצד את המחלוקות. ניסנקורן מנסה לתרץ את זגזוגיו ואין לנו קשר לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר