"שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ"

35 שנה אחרי, פולארד חזר לישראל: "נרגשים להיות בבית"

ג'ונתן פולארד, שריגל בארצות-הברית לטובת ישראל, נעצר לפני 35 שנים ונכלא - עד ששוחרר לפני כחמש שנים, נחת לפנות בוקר בישראל יחד עם רעייתו, כחודש לאחר שהוסרו מעליו ההגבלות (ארץ)

יונתן פולארד ורעייתו בדרך לישראל (צילום: j4jp)

ג'ונתן פולארד, בן ה-66, שריגל בארצות-הברית לטובת ישראל, נעצר לפני 35 שנים ונכלא למשך 30 שנים, עד ששוחרר לפני כחמש שנים - חזר לישראל.

נתניהו מקבל את פניו של פולארד (צילום: לע"מ)
(צילום: לע"מ)

לפנות בוקר (רביעי) נחת פולארד בישראל, יחד עם רעייתו אסתר. יונתן ואסתר פולארד יתגוררו בירושלים אך בשלב זה הם מחויבים להיכנס לבידוד ביתי, בשל מגבלות הקורונה. זמן קצר לפני שנחת, ביטל קבינט הקורונה את חובת הבידוד במלוניות למגיעים מחו"ל, ולכן השניים ייכנסו לבידוד ביתי.

(צילום: j4jp)
(צילום: לע"מ)

מהועד למען פולארד נמסר כי הוא ורעייתו "הועברו למקום זמני בו ישהו בתקופת הבידוד. מועד הגעתם לארץ נשמר בסוד מטעמי בטחון כך שגם המעגל הקרוב ביותר עודכן על כך שזה מתקרב אך לא על המועד המדוייק".

עוד נמסר כי "מועד הגעתם של יהונתן ואסתר נקבע באופן שיאפשר את המשך רצף הטיפולים הרפואיים של אסתר. הזוג פולארד מודים לכל מי שממשיך להתפלל להחלמתה השלימה. שמה של המלא של אסתר לתפילה: אסתר יוכבד בת רייזל ברכה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את פניהם של יונתן ואסתר פולארד עם הגעתם לישראל ופגש אותם בהתרגשות בכבש המטוס, יחד הם ברכו את הברכה: "שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה".

ראש הממשלה נתניהו העניק ליונתן פולארד תעודת זהות ישראלית ואמר להם: "ברוך שובכם, כמה טוב שבאתם הביתה. עכשיו תוכלו להתחיל את החיים מחדש, בחופש ובאושר. עכשיו אתם בבית".

(צילום: j4jp)
(צילום: j4jp)

יונתן פולארד אמר: "אנחנו נרגשים להיות בבית סוף סוף אחרי 35 שנים. אנו מודים לעם בישראל ולראש ממשלת ישראל על שהחזירו אותנו הביתה. אין מי שגאה יותר במדינה הזו או במנהיג שלה יותר מאיתנו. אנחנו מקווים להפוך לאזרחים פרודוקטיביים בהקדם האפשרי ולהמשיך בחיינו כאן. זו מדינה נהדרת. יש לה עתיד מזהיר. היא העתיד של העם היהודי ואנחנו לא הולכים לשום מקום".

לפני כחודש, כזכור, הודיע משרד המשפטים האמריקני על הסרת ההגבלות מעל פולארד, והוא הסיר את האזיק האלקטרוני שהיה צמוד אליו בחמש השנים האחרונות מאז שחרורו מהכלא.

(צילום: j4jp)

לאחר שהוסרו ההגבלות מעל פולארד, שוחח עמו ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחה שהוגדרה "חמה ומרגשת", ואמר לו: "אנו מחכים לך. אתה צריך להרגיש באמת בבית. אתה צריך שיהיו לך כעת חיים נוחים, ששניכם תוכלו לעסוק בתחומי העניין שלכם, ואנו יכולים לטפל באסתר בטיפול הרפואי הטוב בעולם".

נתניהו בשיחה עם יונתן פולארד: "מחכים לך" • צפו (צילום: איתי בית און, סאונד: בן פרץ)

ג'ונתן פולארד הודה לרה"מ נתניהו על כך שעמד במילתו מלפני שנים כשאמר שיביא אותו לישראל, ונתניהו הודה לו על דבריו המרגשים.

ראש הממשלה אמר לרעייתו של פולארד, אסתר: "אנחנו מחכים לכם, גם בעידן הקורונה, בזרועות פתוחות. אתם תקבלו מאתנו את החיבוק האמיתי של עם ישראל. אני רוצה לברך אתכם שנגמר הסיוט הזה ותוכלו לחזור הביתה לישראל".

בשנות השמונים, בעודו עובד באגף המודיעין של חיל הים האמריקני, ריגל פולארד למען ישראל, נעצר ונשפט לשנים ארוכות בכלא. לאחר שהוסרו מעליו המגבלות, חתכה רעייתו אסתר את האזיק האלקטרוני ויונתן הודה לה ש"חתכה את האזיקים מעל ליבי והחזירה את נשמתי לחיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר