התפוררות 'כחול לבן'

אשכנזי הודיע לגנץ שיפרוש; ניסנקורן התפטר מ'המשפטים'

אחרי שורת ח"כים, גם שר החוץ אשכנזי, מבכירי כחול לבן, הודיע ליו"ר בני גנץ כי לא ימשיך את חברותו במפלגה המתרסקת. ניסנקורן, שפרש אמש, הגיש את התפטרותו ממשרד המשפטים - ותקף (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו בטבת תשפ"א | 30.12.20
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בכיר 'כחול לבן' השר גבי אשכנזי, הודיע ליו"ר מפלגתו השר בני גנץ, כי החליט לפרוש מהמפלגה. ניסנקורן, שפרש כבר אמש, התפטר בעקבות כך ממשרד המשפטים. בכך באה לשיא חדש התרסקותה של התנועה, שעד לא מכבר מנתה 35 מנדטים וכיום מדשדשת באזור אחוז החסימה.

ההודעה הרשמית על היפרדות דרכיהם של השניים, הרמטכ"לים לשעבר, תצא ככל הנראה בשעות הקרובות.

כתב 'ידיעות אחרונות' יובל קרני דיווח, כי בשיחתם אמר אשכנזי לגנץ: אינני יכול יכול להמשיך בכחול לבן במתכונתה הנוכחית.

כזכור, רק אמש פרש, בקול רעש גדול, שר המשפטים אבי ניסנקורן, לטובת מפלגתו החדשה של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. בעקבות כך הוא הודיע בשעה האחרונה על התפטרותו ממשרד המשפטים.

ניסנקורן בהקמת המפלגה החדשה עם חולדאי, אמש (צילום: נס הפקות)

במכתב ההתפטרות ששיגר לנתניהו, כתב ניסנקורן: "נוכח בקשתו של ראש הממשלה החליפי, הריני להודיעך על התפטרותי מתפקיד שר המשפטים".

במכתבו לגנץ כתב השר הפורש: "המתקפה נגד שלטון החוק אינה ביקורת בונה ולא מאבק אידיאולוגי. זהו מאבק אישי, של אדם אחד, המבקש להדק את לפיתת החנק סביב צווארה של המערכת, במטרה להלך עליה אימים משיקוליו המשפטיים האישיים. המציאות הזו מחייבת להוסיף ולעמוד על המשמר. במאבק למען הדמוקרטיה הישראלית, אין לנו ברירה אלא לנצח".

יצוין, כי פרישה זו מ'כחול לבן' היתה חריגה משהו, ברקע העובדה כי אך לאחרונה פוצץ גנץ את המשא ומתן עם הליכוד והוביל כך לבחירות בעל כרחו, בשל דרישת ראש הממשלה נתניהו לפטר את ניסנקורן ממשרד המשפטים.

כמו כן, לגנץ נודע על הפרישה מכלי התקשורת, ולא משיחה מסודרת בין השניים. ניסנקורן הבהיר לו לאחר מכן, כי זה יצא כך בטעות, ולא כדי להשפילו.

על פי דיווח של דניאל רוט אבנרי ב'ישראל היום', ניסנקורן אף מתכוון להביא עמו בקרוב למפלגת 'הישראלים' של חולדאי שלושה ח"כים נוספים מכחול לבן.

כל אלו יצטרפו ל"כים זמיר, חימוביץ', וונש ועוד, שכבר פוטרו או הודיעו על פרישתם מהמפלגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר