הסמל החילוני שהשתנה

אביב גפן: חטאתי בבורות; אני יהודי והגיע הזמן לאחד כוחות

הזמר והיוצר אביב גפן, שהיה בעבר סמל לאנטי-דתיות, השתנה ואף הוציא שיר אחדות יחד עם אברהם פריד. כעת הוא מספר ל'כיכר השבת' על התהליך, ותוקף: "הממשלה האשימה את החרדים" (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: הלל רוזנברג, הפקה: איציק אוחנה • תמונה ראשית: Moshe Shai/FLASH90)

במשך שנים נחשב אביב גפן לסמל החילוניות האנטי דתית, הוא השמיע לא אחת אמירות מזלזלות ביהדות ובחרדים ובאופן כללי היה לוחמני במיוחד כנגד הדת, בשנים האחרונות עובר גפן מסע של התבגרות ופיוס עם היהדות ששיאו בדואט חדש שכתב הלחין וגם הפיק מוזיקלית יחד עם גדול הזמר החסידי אברהם פריד - "בצורת".

הוא מחלק שבחים רבים לשותפו לדואט ומי שלדבריו הפך בחודשים האחרונים לחבר טוב שלו "אנחנו כבר מתכתבים כמה חודשים לתוך הלילה, נעשינו חברי אמת. הוא דיבר בהרבה כנות והרבה כאב והרווחתי חבר לפני אומן וזמר ענק".

"יש הרבה אומץ בדואט הזה מבחינתו. בהתחלה לא הבנתי את זה, אבל אחרי זה הבנתי שזה הוא מוכן להקליט שיר שלי וגם להתראיין איתי לקהל שלו, זה מה שמבדיל בעיניי בין בדרן לאומן, ואברהם פריד הוא ממש אומן אמיץ", מפרגן גפן בחום.

בראיון מתייחס אביב גפן לשינוי שחל בו בשנים האחרונות, תמונות הבר מצווה של בנו דילן בבית הכנסת לצדו של השושבין לענייני דת - הזמר והיוצר אביתר בנאי שהפך לחרדי והוא אחד מידידיו הטובים של גפן. "קודם כל אני יהודי והיה חשוב לי לחגוג לבן שלי דילן את בר המצווה. אביתר בנאי הגיע והיה המורה שלו וגם העלה אותו לתורה. היהדות זה זרם חשוב, והיה לי חשוב לחגוג לו בר מצווה אמיתית. בחגים אני מגיע לירושלים לאביתר כדי לחגוג איתו ואני בעיקר מכבד וכך צריך להיות בעיניי".

הוא מתייחס לשינוי ביחסו לחרדים ואומר, "הרווחתי הרבה חברים בבני ברק בירושלים, חטאתי בהמון בורות בהתחלה, צבעתי את כל הדת בצבע אחיד, צבע של בורות. היום אני הרבה יותר חכם, מכיל ובוגר. אני יהודי והגיע הזמן לאחד כוחות".

לשאלה, האם ההתרככות וההתפייסות לא נועדו רק כדי לכוון יותר למיינסטרים ואולי להרוויח איזה סיבוב הופעות עם אברהם פריד, הוא משיב בחיוך גדול, "הוזמנתי להופיע עם פריד עוד לפני העניין הזה במצדה. אני מופיע המון עם אביתר בנאי בעיקר מול ציבור דתי ובהתנחלויות אין לי שום מניע כלכלי. אני אשמח מאד לטור אחדות עם אברהם פריד בכל העולם כי אני רוצה את זה אבל לרגע זה לא עבר לי בראש".

הוא מתייחס גם לנושא הפוליטי ולעמדותיו מול נתניהו ואומר, "יש דברים שהוא פנומן ואי אפשר לקחת את זה ממנו אבל לדעתי הגיע הזמן ומגיע לכולנו הנהגה חדשה וטובה יותר בכל הצדדים גם בימין וגם בשמאל".

הוא מתייחס לנושא הבחירות הרביעיות ואומר "אני בעד זה. אני תמכתי בתחילה באחדות, אבל הם לא עשו את זה והזיקו לחברה בישראל. לא צריך להזכיר שהמספרים עלו בבני ברק איש לא עזר להם. ולא רק זה האשימו אותם ואמרו מגיע להם. ואמרתי שאני לא מוכן לעמוד מהצד ונעמדתי כדי לעזור להם".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר