"לא רוצה להתנגח"

עופר שלח: "יש לי את היכולת להגיע להבנות עם החרדים"

חבר הכנסת לשעבר עופר שלח, שפרש מסיעתו של יאיר לפיד והקים מפלגה חדשה, מסביר את היכולת שלו לשתף פעולה עם הסיעות החרדיות: "דרך היא לא באמצעות שנאה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

חבר הכנסת לשעבר עופר שלח, שפרש מסיעתו של יאיר לפיד והקים מפלגה חדשה, מסביר את היכולת שלו לשתף פעולה עם הסיעות החרדיות: "דרך היא לא באמצעות שנאה". הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

איך היחסים שלך עם המפלגות החרדיות?

"ברמה האישית היחסים שלי איתם טובים מאד, ועם חלקם יש לי ממש יחסי ידידות, וכמובן שברמה הערכית אני חלוק איתם בחלק מהדברים, אבל הדרך היא לא באמצעות שנאה".

אם זה המצב, איפה היית בכל אותם שנים שהציבור הותקף קשות על ידי יאיר לפיד?

"אני ניהלתי את ענייני מול הציבור החרדי, כולל בעניין חוק הגיוס מתוך הבנה והידברות מולם, וכך אני חושב שיש צורך לפעול גם בעתיד".

יש לך יכולת להגיע להבנות והסכמות בנושאים הללו?

"אני חושב שכן, משום שלדעתי הציבור מבין שכשהוא 15% מכלל הציבור, הוא כבר לא סוגר את החומות אלא מוכן להגיע להבנות. לגבי חוק הגיוס, אני חושב שצריך להקים שרות מיוחד שאינו בהכרח צבאי כדי שבמסגרת השירות הזה החרדים יתרמו למדינה".

עדיין אתה מודע לזה שהחרדים דורשים שכל מי שרוצה לשבת וללמוד, יוכלו להמשיך לעשות זאת?

"אני לא רוצה להתנגח, אבל בערב פיזורה של הכנסת המפלגות החרדיות הסכימו לקבל את הסעיף של ליברמן, אותו סעיף שבגלל הם הוציאו חצי מיליון איש לרחובות כשיש עתיד הציעו אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר