"לוקח פסק זמן"

למרות שפרש מכחול לבן, גנץ לא יפטר את גבי אשכנזי ממשרד החוץ

רשמית: אחרי שהודיע על כך בשיחה אישית לגנץ, שר החוץ גבי אשכנזי מפרסם את ההודעה על פרישתו מהחיים הפוליטיים, לקראת הבחירות הקרובות, ומכנה זאת 'פסק זמן' (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גנץ ואשכנזי (צילום: Gili Yaari/Flash90)

שר החוץ גבי אשכנזי מודיע היום (רביעי) באופן רשמי, אחרי שעדכן בכך את יו"ר 'כחול לבן' השר בני גנץ, כי אין בכוונתו להמשיך ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובה במסגרת מפלגתו.

"כחול לבן הציבה אלטרנטיבה שלטונית לבנימין נתניהו, והחלטנו להשפיע מבפנים מתוך שיקול של אחריות לאומית", שחזר אשכנזי, "כך פעלתי כל חיי, וכך אמשיך לפעול; בכל מקום בו היה סיכון על המדינה או סיכון עלי, בחרתי לקחת את הסיכון עלי".

לדבריו, היו גם הישגים בישיבתם בממשלת נתניהו: "שינוי השיח מסיפוח השטחים, הוא שפתח את חלון ההזדמנויות להסכמי השלום, ויחד מנענו כל ניסיון להרפתקאות מדיניות ומשפטיות".

"אך החלטתי, כי אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובות במסגרת כחול לבן, וכי אני לוקח פסק זמן ושוקל את המשך דרכי. אשאר בתפקידי במשרד החוץ, ככל שאדרש".

גבי אשכנזי סיים בנימה חיובית: "הודיתי לידידי ושותפי לדרך, בני גנץ, ואיחלתי לו בהצלחה בהובלת המפלגה בבחירות הקרובות".

ניסנקורן, שערק לחולדאי, כן יצפטר ממשרד המשפטים (צילום: נס הפקות)

גנץ מצידו הודיע: "אני מכבד את החלטתו של חברי שר החוץ אשכנזי, ומודה לו מעומק הלב על השותפות בשנתיים האחרונות למען המדינה. אני וגבי מכירים שנים רבות, והערכתי אליו רבה".

"גבי החזיר את משרד החוץ למקומו הטבעי כמשרד מוביל ומשפיע, אחרי שנים של הפקרה, וסייע רבות בבלימת תוכנית הסיפוח וקידום נורמליזציה באזור", שיבח גנץ את שותפו לשעבר, "ואני בטוח שעוד יתרום רבות לציבוריות בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר