בחירות 2021

פרופסור ירון זליכה שהסית נגד חרדים הקים מפלגה

ירון זליכה, שהתבטא בעבר נגד הציבור החרדי, הודיע היום על הקמת מפלגה שתעסוק בנושאים כלכליים, תוך שהוא מציב יעד: להיות שר האוצר בממשלה, לא תחת בנימין נתניהו (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ירון זליכה (צילום: ללא קרדיט)

פרופ' ירון זליכה הכריז היום (רביעי) כי הוא מקים מפלגה חדשה בשם "הכלכלית", שתתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. זליכה הודיע כי הוא מתמודד על תפקיד שר האוצר והכריז על כך שיוריד את יוקר המחיה, יפרק את המונופולים, ויילחם בטייקונים ובקבוצות הלחץ שחונקים את המשק כדבריו.

זליכה, מכהן כראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית 'אונו', וכן כיהן כחשב הכללי במשרד האוצר בין השנים 2003 - 2007, תחת שר האוצר דאז בנימין נתניהו, כאשר מאז עזב את התפקיד הפך לאחד ממובילי ההתנגדות נגד נתניהו.

הפרופ' לא נחשד באהבת חרדים, וזאת בלשון המעטה. כזכור, לפני מספר חודשים, במהלך הפגנה נגד הממשלה זליכה החליט לתקוף ללא כל קשר את הציבור החרדי.

וכך אמר זליכה: "איזה היגיון בריאותי גרם לכם להכניס לכאן אלפי אברכים מארצות הברית בזמן שכולנו בסגר, איזה הגיון בריאותי גרם לכם לפתוח את בתי הכנסת ולסגור את כל העסקים, איזה היגיון בריאותי גורם לכם לסגור את הקניונים ובתי העסק במהלך השבת ולתכנן להביא עוד 17 אלף אברכים מוכת הקורונה".

דבריו של זליכה נגד החרדים

עוד הוסיף להסית ואמר: "זה ריסוק הדמוקרטיה, נתניהו אדם מסית אדם מלא הסתה שסוחר עם כסף או בלי כסף כנופיות של בריונים כאילו פה זה איטליה הפאשיסטית. נתניהו אני מאשים אותך בפאשיזם, מי שסוחר (קריאות מהקהל; פאשיזם, פאשיזם), מנחם בגין מתהפך בקברו להביא כנופיות של בריונים כאילו זה בניטו מוסוליני וחבורת האפסים".

כך או כך, בשנה האחרונה מותח זליכה ביקורת נוקבת על הממשלה המתנהלת ללא תקציב מדינה, ועל קבלת ההחלטות סביב משבר הקורונה וביניהן – היעדר מדיניות סדורה, ההחלטה על הוצאת עובדים לחל"ת וחלוקה חסרת אבחנה של מענקים. החלטות אשר פגעו פגיעה אנושה בעסקים הקטנים ובמעמד הביניים ומובילות את ישראל במהירות לחורבן כלכלי.

לטענת המפלגה החדשה, זליכה נתפס בסקרים שהן עשו כמועמד המתאים ביותר לכהן כשר האוצר. עוד עולה מן הסקר כי כ- 70 אחוזים מהציבור הישראלי סבורים כי המשבר הכלכלי חברתי הוא הנושא החשוב ביותר שעל ממשלת ישראל להתמודד איתו.

את מעמד ההכרזה קיים זליכה במועדון הבארבי בתל אביב ואמר: "כמי שהיה החשב הכללי של ישראל בעת המשבר הנורא בשנת 2003 לצד בנימין נתניהו, אני קובע באחריות מלאה - ישראל בדרך לפשיטת רגל כלכלית".

"אמנם, משבר הקורונה הוא כוח עליון, אבל החורבן הכלכלי הוא כולו מעשה ידי אדם - תוצאה של מנהיגות כלכלית חלשה; מנהיגות שנכנעה למונופולים ולקבוצות הלחץ, ואתם יודעים על חשבון מי? על חשבון הצעירים, השכירים והעצמאים. סדרת החלטות כלכליות מופקרות, שהתקבלו בממשלה בחודשים האחרונים מאיימות להמיט אסון על העתיד הכלכלי שלנו. הגעתי למסקנה, שאי אפשר עוד לשבת על הגדר. זה הזמן להפשיל שרוולים ולהתגייס למערכה. זה הזמן לפתוח דף חדש בכלכלה הישראלית!".

זליכה הוסיף עוד: "אני מתייצב כאן ומבקש את אמונכם. אני מכריז על הקמת מפלגה חדשה, שתיקרא המפלגה הכלכלית, ומטרתי היא אחת: להציל את מדינת ישראל מחורבן כלכלי ולהוביל אותה, כשר אוצר, לתקופה חדשה של שגשוג וצמיחה. אני יודע בדיוק מה נדרש כדי לחלץ את המדינה מהחורבן הכלכלי אליו היא גולשת".

"עשיתי את זה פעם אחת, ואדע לעשות זאת שוב. אני יודע איך לייצר מנועי צמיחה חזקים, שיניעו את הכלכלה שלנו קדימה, ומהר; אני יודע מה הן ההשקעות והרפורמות הנדרשות בחינוך, בבריאות ובתחבורה. ישראל היא האוצר שלנו, ואני מתחייב לשמור עליו".

זליכה תקף בחריפות את גדעון סער, נפתלי בנט ויאיר לפיד. "איפה היו כל אותן תקוות חדשות, שכעת נזכרו לחבוט בנתניהו?! איפה היה נפתלי בנט, כשר הכלכלה תחת נתניהו?! למה הוא לא העז לפרק אז, אפילו לא מונופול אחד, מתוך מאה המונופולים שבזזו את מעמד הביניים במשמרת שלו? מי הפריע לו אז לחתוך את הבירוקרטיה לעסקים הקטנים? "

"ותזכירו לי איפה היה גדעון סער, כשר החינוך תחת נתניהו?! למה הוא לא חתך את שכבות השומן במטה משרד החינוך, לטובת המנהלים והמורים שבחזית, ובעיקר לטובת התלמידים?! ולמה כשר הפנים, הוא בחר לסגור עסקים בשבת, במקום להפחית את הארנונה המטורפת שהם משלמים?!".

"ואיפה היה לפיד כשר האוצר תחת נתניהו?! למה הוא לא ביטל את הטבות המס לטייקונים, לטובת הורדת נטל המס לשכירים ולבעלי העסקים הקטנים?! מדוע הוא בחר להבעיר את שוק הדיור עם תכנית "מע"מ אפס" ההזויה שלו, במקום להוריד את המע"מ לכלל אזרחי ישראל?!".

"איפה היו שלושת המוסקטרים הללו, כשבנימין נתניהו רקם עסקאות מלוכלכות עם מונופול בזק ועם מונופול הגז, במקום לפרק אותם, ולהוריד, את יוקר המחייה. האם האטריות המחוממות האלה הם התקווה שלנו?!".

ח"כ משה ארבל מש"ס, הגיב בחריפות ואמר: "כבוגר תואר ראשון ושני במשפטים באונו אני מברך על עזיבתו, המאוחרת, של ירון זליכה את הקריה האקדמית אונו. ההסתה והשקרים שהסית בפומבי כנגד הציבור החרדי לימדה שהוא לא ראוי לאמון של אלפי סטודנטים/ות חרדים/ות הלומדים/ות במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר