סוף סוף

הברקזיט של ג'ונסון אושר בפרלמנט הבריטי

אחרי הפרישה מהאיחוד האירופי לפני כשנה, נמצאה נוסחה של הסכמות בין בריטניה לבין האיחוד, כאשר רוב הפרלמנט הצביע בעד המתווה. כעת נחוץ אישור מארמון המלוכה (עולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הנשיא ג'ונסון באחד מנאומי הברקזיט שלו (צילום: Shutterstock)

לאחר שהעם הבריטי הצביע בעד היפרדותה של הממלכה המאוחדת מן האיחוד האירופי, אמש (רביעי) אושרה הנוסחה של ראש הממשלה שכוללת הסכמות לגבי המשך הדרך.

כזכור, בשנת 2016 נערך משאל עם במסגרתו הצביעו 51.9 אחוזים בעד היפרדות, ו-48.1 בעד הישארות באיחוד.

אלא שבין בריטניה לאיחוד האירופי ישנן כמה סוגיות מרכזיות הנתונות במחלוקת, שעליהן דנים כבר כמה שנים, כמו מכסים על סחורות, דיג ועוד. מכיון שלא ברור מה יעלה בגורלם, נעשו בשנים האחרונות כמה נסיונות להגיע להסכמות לגביהם.

לאחר שלוש פעמים בהן ניסתה ראה"מ לשעבר תרזה מיי לאשרר בפרלמנט מתווה שעמלה עליו, כדי שאפשר יהיה להוציא לפועל את רצון האזרחים, אך לשווא - היא התפטרה. המתווים שהציעה לא מצאו חן בעיני המחוקקים הבריטיים.

מחליפה בתפקיד, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, הבטיח בכניסתו לתפקיד כי בריטניה תפרוש, תוך הסכמה עם האיחוד או שלא, ואכן לפני שנה (דצמבר 2019) אכן פרשה הממלכה מהאיחוד האירופי.

את תשעת החודשים האחרונים ניצלו הצדדים למציאת מתווה מוסכם לגבי הסוגיות השנויות במחלוקת, כעת כאמור, עלה המתווה שהשיג ג'ונסון להצבעה בפרלמנט, ואושר ברוב גדול של קולות: 521 בעד, 73 נגד.

מה שנותר כעת על מנת שהמתווה אכן ייחתם הלכה למעשה: מהצד הבריטי - עוד צריך חתימה של בית המלוכה; וכמובן שגם האיחוד האירופי צריך לחתום - מה שעל פי התחזיות אכן יקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר