עבירות של "תקיפה סתם"

מפקד המשטרה שהעיף ילד חרדי על קיר אבנים - מואשם

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד מפקד תחנת "לב הבירה", נצ"מ שמעון מרציאנו, המייחס לו שתי עבירות של "תקיפה סתם" של מפגינים חרדים; תיעוד האלימות המזעזעת (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
התקיפה המזעזעת (צילום: מוטי קסטל, ערוץ 20)

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד מפקד תחנת "לב הבירה", נצ"מ שמעון מרציאנו, המייחס לו שתי עבירות של תקיפה סתם.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עדי וולנרמן, ביום 04.10.20, בעיצומו של חג הסוכות, בשעות הערב, פיקד הנאשם, נצ"ב שימי מרציאנו, על כוח משטרתי, אשר אבטח הפגנה רבת משתתפים של מפגינים מהמגזר החרדי שנערכה בשכונות חרדיות בירושלים, וכן פעל למניעת הפרות סדר.

בשלב מסוים, כך לפי כתב האישום, ההפגנה הפכה אלימה וכללה הפרות סדר, לרבות הבערת פחי אשפה, יידוי אבנים לעבר השוטרים והשמעת קריאות גנאי וגידופים כלפיהם.

במהלך ההפגנה, סמוך לחצות, החל הנאשם לרוץ לעבר קבוצת מפגינים, אשר עמדה סמוך אליו, ברחוב שבטי ישראל, ואשר על פי החשד השליכו אבנים לעבר הכוח המשטרתי. קטין בן 12, אשר עמד יחד עם יתר המפגינים במקום, החל לברוח מהנאשם, כמו רוב יתר המפגינים.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם, נצ"מ שימי מרציאנו, תפס את הקטין, דחף אותו בחוזקה לעבר קיר אבן שמצוי במקום וכתוצאה מכך נפל הקטין ארצה. בעוד הקטין ישוב על הקרקע ושב וצועק "לא עשיתי כלום", מבלי להתנגד או לעשות כל פעולה אחרת, סטר לו הנאשם בפניו, ללא כל סיבה או הצדק.

יוסף שמחי, הילד החרדי שהוטח על הקיר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

סמוך לאחר מכן, הבחין הנאשם במפגין אשר אחז בידו טלפון נייד ותיעד בצילום את הובלתו של הקטין על ידי שוטר אחר. הנאשם אחז בעורפו של המפגין, הדף אותו בחוזקה והפילו ארצה, לעבר שיחים המצויים במקום.

"במעשיו המתוארים לעיל תקף הנאשם שלא כדין את א' ואת המפגין", נכתב בכתב האישום, המפנה להוראת החיקוק של שתי עבירות של "תקיפה סתם".

עו"ד איתמר בן גביר המייצג הקטין אמר כי "כתב אישום נגד מפקד תחנה הוא צעד חשוב אבל לא מספיק. במשך השנה האחרונה במחלקה לחקירות שוטרים התקבלו אלפי תמונות ומאות תקליטורים המתעדים אלימות שוטרים אבל בדיקת הסטטיסטיקה מלמדת כי אפשר לספור על יד אחת את כתבי האישום שהוגשו על ידי מח"ש. המחלקה לחקירת שוטרים הפכה להיות מחלקה המחפה על שוטרים ו"זורקת כמה עצמות" כדי למנוע את כל הביקורת הקשה שהמחלקה הזאת ראויה לה".

ממשרד ברטל-כהן המייצגים את נצ"מ מרציאנו נמסר: "בהינתן הפרות הסדר הקשות והאלימות שננקטה כלפי השוטרים בשטח, ובכלל זה יידוי סלעים ושברי זכוכית לעבר הכוחות, אין לנו אלא להצטער על ההחלטה בדבר הגשת כתב אישום".

כזכור, יוסף שמחי, בן ה-12 הוא הנער הצעיר שמפקד תחנת 'לב הבירה', שימי מרציאנו, השליך אותו בחוזקה על קיר אבנים ולאחר מכן סטר לו, במהלך הפגנה בשכונת מאה שערים בירושלים - בגינה כעת מרציאנו מואשם ב"תקיפה סתם".

בשיחה מיוחדת עם 'כיכר השבת', הוא שחזר את שאירע: "הלכתי ברחוב, הגעתי למאה שערים, לא ידעתי מה יש שם, חשבתי שזו סתם התקהלות בגלל החג, הייתי בדרך לבית, פתאום כולם התחילו לרוץ - לא הבנתי מה קורה, אז התחלתי לברוח כמו כולם".

"הוא (מפקד המשטרה. ח"ג) התחיל לרוץ אחרי, לא הבנתי מה הוא רוצה ממני, רצתי לצד של המדרכה, הוא דחף אותי עם 2 ידיים חזק על הגדר, הראש והכתף שלי פגעו בגדר, ואז הוא דפק לי משהו בפנים", שחזר יוסף בכאב.

"אני לא מבין למה הוא עשה לי את זה", אומר יוסף, וממשיך לספר: "ואז הוא אמר לאחד השוטרים שיקח אותי לניידת, השוטר לקח אותי והתחיל לשאול אותי, 'מי אני' ו'בן כמה אני', עניתי לו את כל הפרטים שלי. הם הכניסו אותי לניידת, אחרי דקה שאני בניידת, הגיעו שוטרי מג"ב והוציאו אותי לבחוץ. אחרי דקה, הגיע שוטר ואמר לי: 'יאללה לך'".

יוסף בן ה-12 מוסיף ואומר: "אני לא מכיר את השוטר שדחף אותי אבל אני רוצה רק לשאול אותו: 'למה עשית לי את זה? למה?', אני פעם ראשונה בהפגנה, זה פעם ראשונה שזה קורה לי. זה לא נעים לי, כואב לי עד עכשיו ביד, בכתף ובראש, הסטירה היתה חזקה".

"נקלעתי לשם בטעות, אני לא הולך להפגנות אף פעם", הוא שב ומדגיש, ועדיין מתקשה להבין כיצד נקלע לסיטואציה הקשה ומדוע חטף בצורה כזו, מידיו של השוטר הבכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר