הצרות של ראש הממשלה

גדעון סער לוחץ על דגל התורה שלא תכריז תמיכה בנתניהו

בעוד השר אריה דרעי הכריז על תמיכה חד משמעית בבנימין נתניהו, ב'דגל התורה' נמנעים לעשות זאת, בין היתר בשל מסע לחצים שמפעיל יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער, המקורב לרשב"ם (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
גדעון סער במעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: דוד זר)

בשנתיים האחרונות, בכל מערכות הבחירות, הכריזו כל הסיעות החרדיות כולל 'דגל התורה' על תמיכה בראש הממשלה, בנימין נתניהו, כמי שרק איתו היא תסכים לשבת בממשלה שתקום, וזה בכדי להעביר את המסר לציבור הישראלי: רק נתניהו מועמד ריאלי להרכבת הממשלה, בשל העובדה שהוא זוכה לתמיכה חד משמעית מהבלוק החרדי כולו.

אך כעת, למעלה משבוע מאז פיזור הכנסת, ב'דגל' מסרבים להכריז על תמיכה בנתניהו, למרות בקשתו המפורשת מהח"כים, וזה בזמן שיו"ר ש"ס השר אריה דרעי הכריז השבוע על תמיכה חד משמעית בנתניהו.

ל"כיכר השבת" נודע כי אחת הסיבות לאי ההכרזה המוקדמת על תמיכה בנתניהו בשלב זה, היא לחצים שמפעיל יריבו של נתניהו, יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער, המקורב מאוד לבית מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, את בתיהם הוא נוהג לפקוד בשנים האחרונות. לחצים שנכון להיום צלחו.

בשבוע האחרון נפגש נתניהו עם נציגי 'דגל התורה' וביקש מהם להביע בו תמיכה פומבית לראשות הממשלה, בניסיון להחליש את מחנה גדעון סער, מחנה 'רק לא ביבי'. הח"כים לא נענו לבקשת נתניהו, ואכן ימים לאחר הפגישה ונתניהו טרם זכה לתמיכה לה ייחל.

יצוין כי בסקרים שפורסמו ביממה האחרונה נתניהו לא מצליח להרכיב את הממשלה הבאה, ומחנה 'רק לא ביבי' התחזק, מה שככל הנראה מעלה את רף הלחץ ב'בלפור', שם מבקשים לעצור את הסחף למחנה סער, בכך ש'דגל התורה' תכריז כי לא תסכים לשבת בממשלה בראשות סער וסיכוייו להרכיב את הממשלה יפחתו. שכן במצב בו סער מצליח למנוע את הכרזת 'דגל', הרי שהוא הופך למעומד ריאלי יותר להרכבת הממשלה הבאה, מה שיגרום להמשך התחזקותו בקרב ציבור המצביעים.

כאמור, בש"ס התמונה שונה, שכן אריה דרעי הכריז כבר בתחילת השבוע: "ש"ס תתמוך אך ורק בבנימין נתניהו", וזה בשל הרצון לשמר על המנדטים מהפריפריה, מצביעים הרוצים שלטון ימין לצד מסורת ויהדות. יצוין כי גורמים ב'דגל התורה' טענו שיו"ר ש"ס דרעי הפעיל עליהם לחצים להצטרף להכרזה על תמיכה בנתניהו, אך בדגל ממשיכים לסרב בשלב זה.

יצוין כי הזירה הפנים חרדית חשובה עבור גדעון סער המבין היטב את ההשלכות על הפוליטיקה הישראלית כולה, ולכן ממשיך בלחצים בתקווה כי 'דגל' לא תכריז על תמיכה חד משמעית בנתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר