רב הקהילה פנה להורים

משבר הנגיף: 'הבנות יוצאות לגינות, בהן יש בחורים פוחזים'

הגרי"מ רובין, דיין בבד"ץ בני ברק ורב קהילה מפורסמת בי-ם, מתריע בפני ההורים לפקח "על תהלוכות הבנים והבנות, בתקופה זו שגרמה לשינויים רבים, ולצערנו כבר היו תקלות ומכשולות ה' ירחם" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גן סאקר בירושלים. אילוסטרציה (צילום: Corinna Kern/Flash90)

משבר הקורונה, שהשלכותיו כידוע הרות אסון גם בהקשר הרוחני, הוביל בנות ממשפחות טובות מהציבור החרדי לצאת מבתיהן בשעות הלילה המאוחרות, במה שגרם למכשלות חמורות; כך עולה ממכתבו של אחד מהרבנים בירושלים.

הגאון רבי יצחק מרדכי הכהן רובין, דיין בבד"ץ בני ברק ורב קהילת 'בני תורה' בשכונת הר נוף, יוצא בקריאת התעוררות להורים, שישגיחו על התנהלות בניהם ובנותיהם.

את מכתבו שפרסם לאחרונה, תחת הכותרת 'להזהיר גדולים על קטנים', פתח הגרי"מ רובין כך: "תקופה זו שאנו נמצאים בה כבר קרוב לשנה, גרמה לשינויים רבים בהנהגות בני האדם, אנשים ונשים, גם לרבות שהבנים והבנות, נערים ונערות, גם הם חווים את קושי התקופה ומחפשים לתת מרגוע לנפשם".

"אנו עדים, בכל שכונות ירושלים, לתופעה שלא היתה מצויה במחננו", עובר הרב לתיאור מפורט, "של יציאה של בנות ונערות בשעות הערב לשוח בשדה, הכוללת הליכה לגינות ציבוריות וכדומה".

"היות ומקומות אלו מועדים לפורענות, כיון שמצוי שמסתובבים שם אינשי דלא מעלי ובכללם בחורים ריקים ופוחזים, ולצערגו כבר היו שם תקלות ומכשולות השם ירחם, על ההורים לשית את עיניהם על תהלוכות הבנים והבנות, ולתת את הדעת בשום שכל לבדוק ולברר מי הוא בגדר 'חבר טוב' ו'שכן טוב'".

הרב רובין בבתי גדולי ישראל, אחרי הטבח בקהילתו. ארכיון (באדיבות המצלם)

בעיקר יש להקפיד ביותר, לפי הרב רובין, "שלא לאפשר יציאות מהבית למקומות מעין אלו בשעות הערב המאוחרות".

"החכם עיניו בראשו", מייעץ הגרי"מ רובין, "להקדים רפואה למכה ח"ו, ולמצוא עצה ותחבולה איך להציל יקר מזולל, ולמלאות את נפשות בני ביתו הצמאות והשוקקות במלא חופנים של שמחה ורוממות בדרך ישראל סבא".

מכתבו של הרב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר