הספד מזעזע ומטלטל

המשגיח, מול גופת בתו: 'איזה כיף לך, קרובה למלך המתוק'

מי ששמע את ההספד הזה, לא ישכח אותו לעולם: 'בתנו היקרה', צווח האב השכול מול גופת בתו, 'את בשמים עכשיו, ליד אמא היקרה' - שנפטרה לפני 10 חודשים - 'וליד השם הטוב. איזה כיף' • צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריו קורעי הלב של האב השכול (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הגה"צ רבי טוביה פולק, מגדולי הדרשנים ו'המעוררים' בעולם התורה והמנהל הרוחני של ישיבת עטרת ישראל לצעירים, נפרד אמש מבתו אסתר בילא ע"ה שנפטרה בגיל 21 אחרי ימים ספורים של מחלה קשה; כעשרה חודשים אחרי פטירת אשתו, אף היא מהמחלה הקשה.

את ההספד ששמעו בבית הלוויות שמגר בירושלים, לא ישכחו הנוכחים לעולם. דברי אמונה צרופה, בדרגות מוסריות גבוהות של דבקות בהשם ואהבת השם, כפי שיצאו מפיו של אב שכול, מול מיטת בתו.

"תודה בורא עולם, על הכל", אמר הרב פולק בתוך דבריו. "אבא יקר, אמרתי לה כל הזמן 'איזה מאושר יהיה מי שיזכה בך'; בורא עולם, אתה המאושר, אתה זכית בה, איזו מתנה מכל הלב. איזה כיף שאתה שמח, כל החיים שלנו זה רק לשמח אותך".

"בורא עולם, תודה רבה שנתת לנו לשמח אותך, להביא לך כזאת בת מחונכת, כזאת רוחנית, כזאת טהורה. אבא, תודה שנתת לנו לשמח אותך אבא".

המשגיח הצדיק המשיך: "בתנו היקרה, את בשמים עכשיו, ליד השם. ליד אמא היקרה וליד אבא הטוב. איזה כיף לך, את קרובה למלך. איזה כיף לך, את רואה את המלך המתוק הזה? איזה כיף לך, איזה כיף לך".

ההספד המלא

"אבא היקר, אני מתחנן", צווח האב בבכי. "יש לי בקשה, אני מתחנן, בקשה אחת בלבד, תקיים אותה: אבא, אין מה שיגיד אחריה קדיש. אבא, אני מתחנן, רק זה. אבא, תגיד אתה קדיש, וכולם יחזרו בתשובה".

"אבא מתוק, תגיד את הקדיש אתה, ואנחנו נענה אמן עם כל הכוח. אתה עושה את זה הכי טוב. אבא, תעזור לנו להיות עובדי השם באמת. אבא, תודה! תודה! תודה!", סיים הרב טוביה פולק את הספדו המרטיט.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר