הברקזיט הושלם

הבריטים פרשו באופן סופי מהאיחוד האירופי

לאחר למעלה מארבע שנים של תהליך הברקזיט, הלילה עם תחילתה של שנת 2021 הושלם המהלך והבריטים פרשו מהאיחוד האירופי והפכו לעצמאים כלכלית באופן מלא (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ג'ונסון חוגג את חתימת ההסכם מול האיחוד (צילום: דף הפייסבוק הרשמי של ג'ונסון)

לפני יותר מארבע שנים הצביעו אזרחי בריטניה על רצונם לפרוש מהאיחוד האירופי ולהיות עצמאים מבחינה כלכלית. הלילה, תחילת שנת 2021, המהלך הושלם ולראשונה מזה 48 שנה הבריטים יהיו תלויים בעצמם.

ראש הממשלה הבריטי, בוריס ג'ונסון בירך על המהלך ואמר: "החופש של בריטניה נמצא כרגע בידיה. עליה למצות את המירב מכך שהמדינה מתכוננת לעזוב את האיחוד האירופי ואת המחויבות הכלכלית אליו". ג'ונסון הוסיף ואמר כי "מעתה ואילך, המדינה שלנו תצטרך להוביל".

המשמעויות הכלכליות עדיין לא ברורות לחלוטין לתושבי בריטניה ואירופה. תושבי בריטניה ייאלצו להסדיר את עסקיהם באירופה ולחתום על מסמכים שונים לשם כך. גם ההתנהלות הבנקאית ברחבי אירופה תעבור שינויים בשל המהלך דבר שיצריך את האזרחים לשנות את התנהלותם.

לפני כשבוע חתמו מדינות האיחוד האירופי ובריטניה על הסכם סחר חדש, שמסדיר את נושא מיסי היבוא והמכסים בין שני הצדדים. ההסכם אושר בפרלמנט הבריטי ביום רביעי האחרון והוא נכנס לתוקפו הלילה עם תחילתה של השנה האזרחית החדשה. עם זאת, בבריטניה התריעו מפני האפשרות לאי-בהירות בנוגע לחוקי המכס השונים בשבועות הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר