המתיחות האזורית

איומי איראן: ארה"ב משאירה נושאת מטוסים במפרץ

יום השנה לחיסול קאסם סולימאני חלף ללא אירועים חריגים אך באיראן ממשיכים לאיים - מה שהוביל את ארה"ב להחליט על השארת נושאת המטוסים "נימיץ" במפרץ הפרסי (בעולם)

(צילום: PHCS Steven Harris, USN)

כריסטופר מילר, שר ההגנה האמריקאי החליט להשאיר את נושאת המטוסים 'נימיץ' במפרץ הפרסי, למרות שהייתה אמורה לשוב לארה"ב אחרי עשרה חודשי פעילות.

ההחלטה, בעקבות האיומים הרבים הנשמעים מצד איראן נגד ארה"ב ובנות בריתה, למרות העובדה שיום השנה לחיסול מפקד כח קודס, קאסם סולימאני, עבר בשלום.

תחילה החליטו בארה"ב, כך לפי דיווח של הניו יורק טיימס, להחזיר את נושאת המטוסים לבסיס האם כדי להעביר מסר מרגיע לטהרן.

אך הלילה ההחלטה השתנתה. שר ההגנה הודיע כי "בשל האיומים האחרונים של מנהיגי איראן נגד הנשיא טראמפ וגורמי ממשל אמריקני אחרים, הורתי לנושאת המטוסים נימיץ לעצור את פריסתה מחדש השגרתית".

הוא הוסיף, באיום מרומז כלפי איראן שלא תעז לממש בפועל את איומיה: "אף אחד לא צריך לבחון את הנחישות של ארצות הברית של אמריקה".

נשיא איראן רוחאני אמר בימים האחרונים, כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו הינם "האחראים המרכזיים לפשע הזה". לדבריו בקבינט, "אחת ההשפעות של המעשה המטופש והמחפיר הזה הייתה שה'טראמפיזם' הסתיים, ותוך מספר ימים חייו של העבריין הזה יסתיימו, והוא ילך לפח האשפה של ההיסטוריה".

"אנחנו מאוד שמחים על כך, ואנחנו מאמינים שבתקופה שאחרי טראמפ יהיו תנאים טובים יותר ליציבות אזורית ועולמית", אמר רוחאני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר