מקשיח עמדות

סמוטריץ' נגד בנט: "הערכים שלנו לא יחכו"

במקביל לניהול המו"מ בין האיחוד הלאומי לימינה, מביע שוב סמוטריץ' את משאלתו לממשלת ימין אך לא פוסל שותפות עם מפלגות שמאל, ומתנגד לדברי בנט לטפל קודם בקורונה (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

ימינה והאיחוד הלאומי מנהלים משא ומתן לגבי ריצה משותפת בבחירות הקרובות, תוך כדי ויכוח על מספר המקומות בעשירייה הראשונה למפלגה של בצלאל סמוטריץ', שמפרסם היום (שני) פוסט נרחב בו הוא מבקר את נפתלי בנט, בלי לנקוב בשמו.

לדבריו, "הציבור הדתי לאומי נושא עשרות שנים סט של ערכים ודגלים, וחותר למימושם במדינת ישראל. עם ישראל, ארץ ישראל, תורת ישראל".

"הרוח החיה של התנועה הזו היא סוד כוחה והיא זו שמצדיקה את קיומה של הזרוע הפוליטית שלה, זרוע שבמשך עשרות שנים מובילה את הדרך בשדה הפוליטי ונותנת את הטון הערכי בממשלות השונות".

בניגוד לדברי בנט כי קודם כל יש להקים ממשלה שתטפל בקורונה ובכלכלה, סמוטריץ' טוען: "אין לנו פריבילגיה לשים את הערכים האלה בצד לכמה שנים".

הוא פירט שורה ארוכה של דוגמאות: "עשרים אלף החלוצים תושבי ההתיישבות הצעירה לא יחכו כמה שנים כדי לקבל חשמל, מים ותשתיות בסיסיות.

"מפעלי התורה והחינוך, על רבבות תלמידיהם ותלמידותיהם, לא יחכו.

"ארבעה שופטים שפורשים בשנה הקרובה לא ימתינו לשינוי שיטת בחירת השופטים, כדי שנוכל למנות שופטים שמרנים ולא להנציח את הרוב האקטיביסטי לשני עשורים נוספים.

"הערבים לא יחכו עם ההשתלטות על שטחי סי.

"בג"ץ לא יחכה עם ההכרה בגיורים רפורמים ועם פסילת חוקים שלא נראים לו, כולל חוק הלאום.

"ראשי רשויות חסרי אחריות לא יחכו עם פריצת הסטטוס-קוו וקיום תחבורה ציבורית בשבת.

"ימ"ר ש"י לא יחכה עם רדיפת המתיישבים, אפליית הציבור הדתי והחרדי והאלימות המשטרתית נגדם בהפגנות.

"תושבי השכונות בדרום תל אביב לא יחכו כמה שנים לפסקת התגברות שתאפשר את הוצאת המסתננים.

"גם כשלושת אלפי בתים ביהודה ושומרון שאמורים היו להיות מוסדרים בחוק ההסדרה שנפסל על ידי בג"ץ לא יחכו לפסקת התגברות שתאפשר לחוקק אותו מחדש.

"הפרדת משגיח-מושגח במערך הכשרות לא תחכה, פשוט כי בג"ץ כבר קבע שאם היא לא תבוטל הוא יבטל את סמכותה של הרבנות הראשית.

"מינוי רבנים ודיינים לא יחכה, והחינוך היהודי בבתי הספר לא יכול לדלג על דור.

"אויבינו בצפון ובדרום לא יוצאים להפסקה ותושבי הדרום שמבקשים שקט ושגרת חיים לא יחכו כמה שנים".

לכן כתב סמוטריץ', "אנחנו חייבים לטפל במשבר הכלכלי, להחזיר את הישראלים לשוק התעסוקה, לקדם רפורמות בכלכלה ולחזור למסלול צמיחה. אבל לציונות הדתית יש אחריות להרבה מעבר לזה, ועד כמה שזה מורכב היא חייבת לקחת על עצמה את שתי המשימות".

לסיום, לא שלל חבירה לממשלת שמאל. "הלוואי ונוכל להקים אחרי הבחירות ממשלת ימין על מלא. כזו שנוכל לטפל בה גם בכלכלה וגם בכל הערכים והאתגרים החשובים. אבל גם אם לא, וגם אם נצטרך להתפשר, נהיה חייבים לבחור את הקואליציה שלנו לפי השיקול הערכי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר