איי בהאמה

תעלומת משולש ברמודה: שוב נעלמה סירה

כלי שיט עם 20 אנשים נעלם בעת שעשה את דרכו במשולש ברמודה, בזווית ליד איי בהאמה. אחרי ימים של חיפושים, הוחלט להפסיק את המבצע ולהכריז עליהם כנעדרים (בעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
משולש ברמודה (צילום: שאטרסטוק)

תעלומת משולש ברמודה, מעסיקה שנים רבות את חובבי הקונספירציות החוגגים סביב טענות על חייזרים, או כוח על מדומה במקום.

בשבוע האחרון, שוב נעלמה סירת נוסעים באזור, ועשרים נוסעיה נעדרים. במשך כמעט ארבעה ימים שלמים ערכו חיפושים אחרי הסירה, אך לשווא.

בהודעה שנמסרה ממשמר החופים, דווח כי כוחות אוויר וים סרקו במשך 43 שעות שטח של יותר מ-51 אלף קמ"ר באזור המערבי של משולש ברמודה, ליד איי בהאמה.

אחרי יותר משלושת ימי חיפושים, הוחלט על עצירת המבצע. קפטן סטיבן ו. בורדיין, הוסיף בהצהרה לתקשורת: "אנחנו ממשיכים להתפלל לשלומם של הנעדרים. אנו קוראים לכל מי שיש לו מידע על הפרשה לפנות לרשויות בהקדם האפשרי".

אז מה הסיבה לשורת ההיעלמויות המסתוריות באזור משולש ברמודה, הכולל היעלמות של טיסה 19 - חמישה מפציצים אמריקניים בטיסת אימון שגרתית.

בין ההסברים שהופצו במהלך השנים: שדה מגנטי לא מוכר המושך מתכות לים, חוצנים (חייזרים) השוכנים באזור או עיוותי זמן מדומים.

אך משמר החופים האמריקאי ביטל את הטענות, בציינו שמספר התאונות אינו חריג בהתחשב במספר וכמות התחבורה הימית והאווירית באזור.

המדען הבריטי ד"ר סימון בוסוול, חוקר ימי מאוניברסיטת סאות'המפטון, הציג הסבר הגיוני אחר: "באזור משולש ברמודה מתחוללות לעיתים תכופות סופות שמגיעות ממספר מוקדים שונים. במידה והסופות הללו נפגשות מכיוון צפון, דרום ומערב, התוצאה היא גלים עצומים שמסוגלים להגיע לגבהים של 30 מטרים ולהטביע ספינות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר