'בני שנתיים - חיוביים''

העיר החרדית מופתעת: מוטציה? 'המון פעוטות חלו בנגיף'

התפרצות הקורונה, לא עצרה בבתי ספר ות"תים, שאגפים שלמים בהם כבר נסגרו בגלל ההידבקויות: בעיר מודיעין עילית נרשמו בימים האחרונים מקרים רבים של בני הגיל הרך, שיצאו כ'חיוביים' (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכניסה לתור הבלתי נגמר לבדיקות הקורונה (ללא קרדיט)

פרסום ראשון: גורמי מקצוע במודיעין עילית, מאתרים בימים האחרונים מאות מקרים של פעוטות מהעיר שנדבקו בקורונה, במה שעשוי להיות תוצאה של התפשטות המוטציה הבריטית, שכבר נחשפה במקום.

כידוע, עד כה מקובל היה לחשוב כי הגיל הרך חסין באופן יחסי מהמגפה, המשתוללת כעת בגל שלישי, למעט מקרים מעטים של הידבקויות אקראיות.

אלא שההתפרצות הנוכחית, כפי שכבר אמר ממונה הקורונה למגזר רוני נומה, "שונה מכל מה שאנחנו מכירים": המוני 'חיוביים' התגלו לאחרונה גם בקרב פעוטות, במודיעין עילית.

איש חמ"ל הקורונה בעיר נשמע מתאר היום (שני), כי "הנגיף שמתפשט פה במהירות עצומה הגיע - ובגדול - לגיל הרך. המון מקרים כאלה, של פעוטות בני שנתיים ושלוש, נחשפו במהלך השבוע האחרון, ופעוטונים ומשפחתונים נסגרים בזה אחר זה".

"אולי זה בגלל המוטציה הבריטית, שכבר פורסם שהיא הגיעה אלינו. אין לדעת. אבל אלו הן העובדות, שהפתיעו אותנו, והן מדאיגות לא בגלל מה שקורה לפעוט עצמו - כלום בדרך כלל - אלא משום התגברות ההדבקה בעקבותיו", הוסיף הבכיר.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

כמו כן, מקרי הקורונה בכלל מוסדות החינוך, בתי ספר, תלמודי תורה וישיבות קטנות, רבים מאוד. אגפים שלמים בבתי ספר סגורים, בשל כיתות שנשלחו לבידוד אחרי גילוי חולה, ולא מעט בנים בישיבות ובת"תים נדבקו או בודדו אף הם.

יצוין, כי ההתפרצות רחבת ההיקף במודיעין עילית, באה לידי ביטוי בכמה אספקטים. הראשון, הבולט, הוא משך התורים לבדיקות קורונה, שמספרן עומד בממוצע על פי שניים מהגל הקודם.

"זה לא רק בגלל קיצור הבידוד ל-10 ימים, שמוריד חלק מהרתיעה שהיתה להיבדק, אלא גם כי אכן יש הרבה יותר חולים", מסביר גורם הבקי בנעשה בעיר. "העובדה היא, שבשונה מבעבר, הבדיקות הרבות לא מצליחות להוריד את אחוז החיוביים הגבוה".

כהמחשה, מציין הדובר כי בתו שהגיעה לבדיקה - זו של כלל קופות החולים - "נתקלה במספר 315 על צג התורים, והיא קיבלה את המספר 430 - אבל של הסבב השני, שייפתח לקראת הערב".

בנוסף, העומס על חמ"ל הקורונה הוא עצום: "בממוצע, כל דקה אנחנו מקבלים פה שיחות טלפון מעשרה חולים או מבודדים, במקביל, בבקשה לעזרה". הדבר ניכר גם בפעילותו של ארגון החסד 'תושבים למען תושבים', שהרחיב את פעילות במיזם מיוחד (אור לתת את הלב) לעילוי נשמת הגננת לאה קירשבוים ע"ה שנפטרה מהנגיף.

בכירי מערכת הבריאות בביקור בעיר. ארכיון (צילום: איתמר קירשבוים)

וכל זה משתקף בבירור גם בנתוני משרד הבריאות: בסולם תכנית הרמזור, מודיעין עילית קיבלה את המספר 10, הגבוה ביותר, וניצבת במקום הראשון, עם כ-143 חולים חדשים לכל 10,000 נפש, שיעור שינוי מאומתים של 165%, 1241 חולים פעילים ו-17% בדיקות חיוביות.

"אלו מספרים מאתמול. כל זה צפוי לזנק עוד הלילה או מחר", אומרים בחמ"ל העירוני, "כאשר ישוקללו הנתונים העדכניים מהיממות הללו. הדאגה רבה, ולא מן הנמנע כי הרבנים יורו לקבל את החלטת הממשלה על השבתה רשמית של לימודים במוסדות, שגם ככה חלקם מושבתים ברמה זו או אחרת בגלל ההדבקות".

יצוין, כי אחרי מודיעין עילית, ניצבים ברשימת הישובים האדומים, לפי המדד היומי, ביתר עילית, ערד, סלמה, אבטין, בית שמש, מג'דל שמס, טבריה, ג'ש, עילבון, אלעד, רומת הייב, נאעורה, קרית יערים, נחף, כעביה, בני ברק, מג'דל כרום, טמרה ותפרח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר