המתיחות גוברת

טראמפ מתכונן למאבק האחרון על הניצחון

בוושינגטון מתכוננים ליום רביעי הקרוב, אז אמור סגן הנשיא מייק פנס, לקבל את קולות האלקטורים שיצביעו על מינויו של ג'ו ביידן לנשיא ולאשר או לדחות את הצבעתם (חדשות בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
האם פנס יצליח להציל את טראמפ? (צילום: דף הפייסבוק של פנס)

בוושינגטון מתכוננים למחר, יום רביעי, אז אמור סגן הנשיא מייק פנס, לקבל את קולות האלקטורים ולאשר או לדחות את הצבעתם.

קבוצת סנטורים רפובליקנים בהובלתו של טד קרוז, מייצרת תקוות רבות בקרב תומכי טראמפ, הציפיה היא כי סגן הנשיא פנס לא יאשר את האלקטורים ממדינות בהן היו טענות על זיופי קולות, ויוביל לבחירות חוזרות באותן מדינות.

הליך אישור בחירת האלקטורים בדרך כלל מהווה חלק מפרוצדורה טכנית לאחר הבחירות, אבל הסנטור טד קרוז -שהשתתף במרוץ המועמד לנשיא מטעם המפלגה הרפובליקנית- גיבש סביבו קבוצה של סנטורים המתכננים להקשות על המהלך, למרות שגם להם ברור למדי כי הסיכויים להשפעה אמתית על תוצאות הבחירות שואפות לאפס.

לא מן הנמנע כי המהלך נועד להשיג תמיכה בקרב המוני תומכיו של טראמפ המאוכזבים מההפסד ומרגישים מרומים, קרוז המעוניין להתמודד בעצמו על הנשיאות בבחירות 2024 מבין כי זו הזדמנות לקטוף את האלקטורט המשמעותי של תומכי טראמפ, אותם תומכים מתכננים כנס תמיכה גדול בוושינגטון הבירה שיתקיים ביום רביעי במקביל להליך אישור האלקטורים. לקראת ההפגנה -שהנשיא עצמו אמור לנאום בה- מאות תומכי טראמפ כבר הגיעו לבירה מכל רחבי ארה"ב ואלפים רבים עושים את דרכם אליה.

המתח בוושינגטון עולה לקראת יום רביעי הגורלי המסמן את ההזדמנות הקלושה והאחרונה של טראמפ לייצר תפנית לטובתו, החשש מהתנגשות בין אקטיביסטים דמוקרטים ובין תומכיו של טראמפ החישו לבירה האמריקאית את המשמר הלאומי לשם השמירה על הסדר.

סגן הנשיא פנס, האיש שיכריע, האם יתקבלו טענותיו של הנשיא ותומכיו או ידחו על הסף, לא ממש מתאמץ לשדר ממלכתיות. דוברו מסר כי הוא "מברך על המאמץ של הסנטורים לממש את זכותם ולהביע את התנגדויותיהם להליך".

למעשה ניצב טראמפ בפני חזית חיצונית מצדם של הדמוקרטים, אך גם בפני חזית פנימית כאשר חברים בכירים במפלגתו הרפובליקנית דחו את הניסיון לערער על התהליך וטענו כי זכותם של הסנטורים להגיש את התנגדותם שמורה למצבי קיצון.

הקולות החדשים שהצטרפו למאבק כנגד מהלכיו האחרונים של טראמפ הם עשרה שרי הגנה שכיהנו בתפקיד בשנים האחרונות דמוקרטים ורפוליקנים כאחד, במאמר דעה שפירסמו ב"וושינגטון פוסט" הם טוענים כי "כל מהלך לערב את הצבא בתביעות על הונאת בחירות יוביל את המדינה לשטח מסוכן בלתי חוקי ובלתי חוקתי.”

מאז פרסומה של הקלטת בה דוחק טראמפ בנציג ג'ורג'יה "למצוא" את אלפי הקולות החסרים עבור זכייתו, מתגברים במפלגה הדמוקרטית הקולות הקוראים לחקור את התנהלותו, בעוד האגפים השמאלניים בתקשורת האמריקאית מתארים את התנהגותו בחודשיים האחרונים לכהונתו ככאוטית, הזויה ואפופת תאוריות קונספירציה, בקצה נשמעים קולות הקוראים להגביל את סמכויותיו בימים האחרונים לכהונתו מחשש כי ינהג באופן מסוכן.

מן הצד השני, תומכי טראמפ מגבירים את מתקפותיהם על הנשיא-הנבחר ביידן, תוך שהם חוזרים על הטענות שעלו במהלך הקמפיין לפיהם מהופעותיו של ביידן בן ה-78 ניכר כי הוא איננו במצב מנטלי כשיר, וכי הוא עלול לפרוש מהנשיאות ולהוריש את הנשיאות לסגניתו קמלה האריס.

במקביל, מנהלים הרפובליקנים והדמוקרטים קרב מאסף על השליטה בסנאט, היום (שלישי) תערכנה בג'ורג'יה הבחירות שיכריעו האם הסנאט -בו נהנים כרגע הרפובליקנים מרוב של 51 סנאטורים- יעבור לידיהם של הדמוקרטים, או שביידן יאלץ להתמודד עם סנאט רפובליקני, משימה שתקשה עליו עוד יותר לנהל את האומה המפולגת עמוקות בלאו הכי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר