הזינוק בתחלואה

היום: הממשלה תאשר הטלת סגר מחמיר

הממשלה תתכנס היום לדון בהחמרת ההגבלות והטלת סגר מלא, כולל סגירת מערכת החינוך, בשל הזינוק הדרמטי בתחלואת. רה"מ נתניהו נוטה לאשר את סגירת החינוך (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מחסומים בסגר (צילום: דוברות המשטרה)

ממשלת ישראל תתכנס היום (שלישי) בכדי לדון בהחמרת ההגבלות ובהטלת סגר מחמיר, בשל הזינוק הדרמטי בתחלואת הקורונה. בין היתר צפויים השרים לאשר את סגירת מערכת החינוך. ב'כחול לבן' נוטים לאשר את הסגר המחמיר, אך בתנאי שנתניהו יתחייב שגם החינוך החרדי ייסגר.

שר הבריאות, יואל יולי אדלשטיין, אמר הבוקר כי: "חיסון מלא הוא רק שבוע אחרי המנה השניה. בינתיים מצב התחלואה מזנק. לכן לצערי אין מנוס מסגר מלא ומהיר".

בימים האחרונים משרד הבריאות מדווח על זינוק בתחלואה, אתמול בלילה עדכן המשרד כי אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 6.6%. ולמעלה מ-7,000 מאומתים נחשפו ביממה האחרונה.

בפתח ישיבת הממשלה אתמול, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ הציבו את ישראל במקום הראשון בעולם ביציאה מהקורונה. אני עושה הכל כדי שנוכל להמשיך ולחסן בקצב המהיר הזה. במקביל אני אכנס את הממשלה ב-48 השעות הקרובות כדי לקבל החלטה על הידוק הסגר במאמץ אחרון למיגור המגיפה".

הסגר והחיסון: סגן שר הבריאות בריאיון . צפו

כזכור, כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', בחודש האחרון נרשם זינוק בתחלואת הקורונה במגזר, כאשר בחודש האחרון, בכל שבוע נרשם הכפלה של התחלואה.

לדברי פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן: "מדובר בהכפלה של פי 16 בארבעה שבועו. זו הכפלה כל שבוע במשך 4 שבועות רצופים, מ-100 מאומתים ליום ל-1600 ליום לכל מיליון תושבים". לדבריו: "לא היה כזה קצב עליה כאן לאורך המגפה".

פרופסור סגל עדכן על התחלואה הארצית וכתב בטוויטר: "ממתינים לראות את השפעת הסגר והחיסונים, שניהם בימים הקרובים, וברקע גובר החשש מהזן הבריטי בינתיים כצפוי התחלואה עולה, עם בלימה במגזר הערבי, התפרצות גדולה במגזר החרדי. השבוע 1.1% מכל החרדים יצאו מאומתים קצב העלייה בילדים (63%) היה השבוע כמעט כפול ממבוגרים".

מהנתונים של פרופסור סגל עולה כי מקדם ההדבקה במגזר החרדי עומד על 1.35, בעוד במגזר הכללי הוא עומד על 1.23.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר